Tramvaiele ultramoderne de la Iași rămân blocate la frig. Vatmanii trebuie să curețe manual gheața de pe firele de contact
Tramvaiele ultramoderne din Iași care au costat două milioane de euro bucata sunt sensibile la frig și nu pot fi urnite din loc dacă este gheață pe rețeaua fir contact. Autoritățile au constatat această problemă tehnică odată cu răcirea semnificativă a vremii și așteaptă o soluție de la producătorul polonez.
Momentul în care un șofer din Iași virează la stânga și este lovit în plin de tramvai
Copiii nevoiași îl așteaptă pe Moș Crăciun. 10.000 dintre ei vor primi daruri cu ajutorul unui preot din Iași
O roată în derivă, desprinsă de la un tir, a făcut slalom printre mașini, în Iași
Concurență mare la rezidențiat. Jumătate dintre candidați vor ajunge șomeri
Postul Crăciunului a devenit un lux. Cu cât s-au scumpit legumele față de anul trecut
Accident grav în Iași cu 16 persoane implicate, dintre care 14 copii: două persoane au fost rănite. Poliția a deschis dosar penal
Prezență peste așteptări la racla Sfintei Parascheva. Zeci de mii de oameni așteaptă la coadă pentru a se închina la moaște
Cozi de kilometri pe străzile din Iași, cu ocazia pelerinajului de Sf. Parascheva
Pelerinajul de Sfânta Parascheva, mană cerească pentru afacerile din Iași
Este vorba despre 16 tramvaie, care au fost aduse în vară, din Polonia, fiind achiziționate printr-un proiect european.
Autoritățile au constatat, odată cu răcirea vremii, că aceste tramvaie nu pot sparge gheața care se depune pe firele contact. Pantograful care face legătura între tramvai și firele de contact este mult mai sensibil decât la tramvaiele vechi, care nu au astfel de probleme. Astfel, dacă vatmanul nu îndepărtează manual gheața de pe fire, tramvaiele se blochează.
Problema a fost semnalată săptămâna aceasta când mai multe tramvaie au rămas blocate. Angajații companiei de transport public s-au urcat pe tramvaie pentru a curăța gheața cu lopata. Reprezentanții companiei au spus că nu s-au mai confruntat cu o astfel de problemă.
Tramvaiele cu probleme nu au fost retrase din circulație, dar autoritățile locale au cerut o soluție producătorului polonez care trebuie să propună o variantă tehnică rapidă.
Cele 16 tramvaie au costat 32 de milioane de euro.
Editor : G.M.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News