Live

STS anunță semnarea contractului de echipamente și softuri pentru îmbunătățirea sistemului 112

Data actualizării: Data publicării:

STS anunță că a fost semnat contractul de furnizare de echipamente și aplicații informatice pentru modernizarea sistemului 112 cu o asociere care a câștigat licitația. Valoarea contractului este de aproape 200 milioane de lei și va fi implementat în 24 de luni, informează Mediafax.

„În aplicarea măsurii 7 din Raportul preliminar privind Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112 (SNUAU), întocmit de Comitetul interministerial privind sistemul apelurilor de urgență 112 înființat prin Decizia prim-ministrului nr. 166/2019, Serviciul de Telecomunicații Speciale anunță semnarea în data de 09.08.2019 a Contractului de furnizare echipamente și aplicații informatice pentru „Modernizarea infrastructurii hardware și software a Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență”, cu Asocierea Orange Romania S.A. - Atos Convergence Creators S.R.L. a cărui ofertă a fost declarată câștigătoare în urma procedurii de licitație deschisă”, informează STS, printr-un comunicat de presă.

Valoarea contractului este de 183.698.974,87 lei fără TVA, acesta fiind finanțat în proporție de 85% din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 (POIM), Axa prioritară 5 „Promovarea adaptării la schimbările climatice, prevenirea și gestionarea riscurilor”, Obiectivul Strategic 5.2 „Creșterea nivelului de pregătire pentru o reacție rapidă și eficientă la dezastre a echipajelor de intervenție”, în baza Contractului de finanțare 208/28.08.2018, semnat între Serviciul de Telecomunicații Speciale și Ministerul Fondurilor Europene prin Autoritatea de Management POIM.

„Contractul va fi implementat pe o perioadă de 24 de luni și va aduce beneficii directe în ceea ce privește salvarea vieții, protecția proprietății și a mediului prin:

- modernizarea la nivelul a 40 de județe a infrastructurii hardware și software a SNUAU, prin adoptarea unei arhitecturi care permite gestionarea mai eficientă a situațiilor de urgență și asimilarea cu adaptări minore a noilor standarde din domeniul comunicațiilor de urgență;

- reducerea timpului de așteptare până la preluarea apelurilor de urgență prin distribuirea inteligentă a apelurilor, evitându-se astfel congestiile în situații de creștere rapidă a numărului apelanților;

- intervenții mai rapide și mai eficiente la urgențe prin crearea de capabilități de recepționare a apelurilor de urgență și a informațiilor de localizare asociate, care prezintă un grad de acuratețe mai mare și care asigură localizarea mai precisă a apelanților aflați într-o situație de urgență;

- o colaborare mai eficientă între instituțiile publice care coordonează și gestionează activitățile de intervenție în caz de urgență, prin crearea unui tablou operațional comun, cu detalii relevante pentru luarea deciziilor;

- posibilitatea recepționării și atașării de date suplimentare pe durata apelului de urgență precum transmisii video și de imagini de la locul evenimentului, pentru fundamentarea deciziei de intervenție;

- extinderea accesibilității serviciului de urgență pentru persoane cu dizabilități de auz și/sau vorbire, în acord cu cele mai noi cerințe la nivel european;

- asigurarea funcționării facilităților actuale (eCall, SMS 113 etc.)”, arată STS.

Măsura 7 a raportului prezentat de Raed Arafat zilele trecute viza finalizarea implementării proiectului de modernizare a sistemului 112.

Editare web: Luana Păvălucă

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

EXCLUSIV Început abrupt de emisiune: ”Florin ne-a cutremurat cu o veste”. Dezvăluirea făcută imediat, în direct

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

STS: O persoană din Iaşi a sunat la 112 de 15.000 de ori în ultimele opt luni. Peste 1,5 milioane de apeluri false în acest an

STS: Peste 15.700 de apeluri la 112, în timpul furtunii de joi seara

Peste 1.700 de apeluri la 112 pentru nereguli în secţiile de votare, în ziua alegerilor. Cele mai multe, în Capitală şi 4 județe

Un copil de 11 ani a pus pe jar toată poliția din Hunedoara după ce a sunat un necunoscut ca să facă o farsă. Ce a spus la telefon

Partenerii noștri