Ce proiecte are Oradea pentru a reduce consumul de energie și pentru eficiență energetică
Oradea poate fi un exemplu în ceea ce privește reducerea consumului de energie și a costurilor generate de acesta. Cu ajutorul fondurilor europene, administrația locală a derulat mai multe proiecte de eficientizare energetică, printre care izolarea termică a blocurilor și clădirilor publice. Acesteia i se va adăuga în curând crearea unei rețele de stații de reîncărcare pentru vehiculele electrice. Și aceasta tot cu fonduri europene.
„Boala” grea a românului: vrea să fie proprietar.
Australia a ratat o bornă majoră în tranziția la mașinile electrice din cauza unei infestații cu ploșnițe
Mai puțini bani de la stat pentru mașinile electrice, din 2024
Statul vrea să taie din valoarea voucherelor pentru mașini electrice
Case rezistente la cutremur
Unele țări fac economie la curent dar instituțiile din România țin lumina aprinsă noaptea
Baterii din lemn pentru mașini electrice
Economistul șef al BNR: Românii să se gândească la izolarea termică a clădirilor
Pariu câștigat pentru Tesla
La începutul acestui an, în luna februarie, consumul de electricitate în România a fost aproape de maximul istoric înregistrat în ianuarie 2017, când a atins valoarea de 9.700 de megawatti.
„Față de media europeană avem un consum energetic crescut pe unitatea de produs intern brut, se cheamă energo-intensivitate crescută, ne-am asumat niște obligații la nivel european pentru a reduce acest indicator", susține Gabriel Avăcăriței, redactor-șef energynomics.ro.
Oradea este una dintre localitățile care a făcut pași însemnați pentru reducerea consumului și pentru adaptarea la standardele europene.
„Vorbim de nevoia orașului de a reduce costurile cu energia, pentru ca banii astfel economisiți să îi putem folosi pentru realizarea altor proiecte", a explicat Mircea Mălan, viceprimarul Oradei.
Ca să devină un oraș eficient energetic, municipalitatea derulează proiecte cu ajutorul fondurilor europene. Unul dintre ele vizează izolarea termică a mai multor clădiri.
„Avem peste 100 de blocuri finanțate cu bani europeni care au fost și vor fi reabilitate. Avem cele două mari spitale vor fi reabilitate cu câte 7,5 miloane de euro, finanțare europeană", a explicat viceprimarul Mălan.
Un alt proiect îl reprezintă construirea, cu ajutorul fondurilor europene, a 16 stații de reîncărcare a mașinilor electrice.
„Hotelurile cu peste 20 de camere hypermarketurile, mall-urile, cu peste 100 de locuri de parcare vor trebui să monteze astfel de stații, spațiile cu birouri cu peste 2000 de metri pătrați vor avea obligația ca până la 1 ianuarie 2020 să își monteze o astfel de stație", a declarat Mircea Mălan.
Mai mult, până la finalul anului viitor toate companiile aflate în subordinea Consiliului Local vor trebui să monteze astfel de stații.
„Sunt măsuri importante pe care Oradea le-a introdus în ultimii ani în principal pe zona de ecogenerare și energie termică - se vorbește mult despre ele, mulți le consideră ca un model în ceea ce privește folosirea fondurilor europene", susține Gabriel Avăcăriței, redactor-șef energynomics.ro.
Conform proiectului Strategiei Energetice a României 2016-2030, prețul energiei electrice pe piața engros va crește de la 30 de euro pe megawatt-oră în prezent, la un nivel mediu între 65-58 de euro pe megawatt-oră.
Reporter: Andrada Rește
Operator: Norbert Hegedus
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News