FOTOGALERIE. Cireșii înfloriți, o afacere de 5 miliarde de euro pentru Japonia
Când înfloresc cireșii, în Japonia este un vârf de sezon turistic. Această perioadă generează în economie peste 5 miliarde de euro. Fenomenul spectaculoșilor pomi înfloriți atrage mulți turiști, veniți adesea de foarte departe: magnetul este sakura, adică cireșii în floare ai Japoniei, care fac din peisaj un ocean de ramuri înflorite, ce se întinde cât vezi cu ochii.
FOTOGALERIE (clic pe prima imagine pentru a le vedea pe toate celelalte) © Guliver/GettyImages
Primăvara, în arhipelagul nipon, este momentul care aduce foarte multă exaltare. Tocmai de aceea, la modul foarte serios, se încearcă să se facă tot felul de predicții în legătură cu momentul când cireșii vor începe să înflorească și când vor fi în plenitudinea splendorii lor.
Sosirea și durata acestei perioade speciale depinde de regiune și de an, de climă, evident, însă înflorirea cireșilor are loc în general de la sfârșitul lunii martie până la mijlocul lui aprilie și se poate prelungi chiar până la începutul lunii mai, indică site-ul Oficiului Național pentru Turism al Japoniei.
Circa 63 de milioane de persoane au călătorit în 2018 spre Japonia sau în interiorul Japoiei pentru a observa fenomenul, a estimat Universitatea din Kansai, citată de Bloomberg. Beneficiile economice legate de acest sezon turistic s-ar ridica la peste 5 miliarde de euro, potrivit cifrelor furnizate anul trecut de un profesor emerit în economie al acestei universități.
Explicații pentru afluxul turistic
Sunt trei mari sezoane turistice în Japonia: toamna, odată cu jocul fantastic de culori pe care îl dau frunzele, vara, când e anotimpul marilor vacanțe și primăvara, când, în mod tradițional, aprilie este una dintre lunile în care se înregistrează cei mai mulți turiști. Iar ceea ce atârnă în balanță pentru această alegere sunt, fără îndoială, cireșii și coroanele lor ce par nori coborâți pe Pământ.
Cum de a devenit însă această perioadă atât de populară în Japonia? În primul rând, este peisajul care este pus în scenă cel mai des în cultura pop, în animații, în jocurile video. Este o perioadă specială a anului și pentru că începe un nou an fiscal, începe școala și este un moment în care mulți tineri se angajează.
Dar mai există și o altă cauză a creșterii simțitoare a turismului în sezonul sakura, în ultimii ani: este efectul rețelelor sociale. Toată lumea vrea să aibă imagini pe Facebook sau Instagram cu cireșii în floare ai Japoniei. Potențialul fotogenic al unei destinații devine pentru tot mai mulți turiști un criteriu de selecție a vacanței: cât este de „instagramabil” respectivul loc? Cireșii în floare ai Japoniei sunt, fără îndoială.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News