Comisia Europeană confirmă primirea unei cereri de la CNA pentru o investigație referitoare la rolul TikTok în alegerile din România
Comisia poate confirma primirea unei cereri din partea Consiliului Național al Audiovizualului din România (CNA) de a deschide o investigație oficială cu privire la rolul rețelei de socializare TikTok în alegerile din România, cu referire la campania lui Călin Georgescu, se arată într-un răspuns al Comisiei pentru Digi 24. Comisia precizează că monitorizează îndeaproape evoluțiile în această privință.
Comisia este în strânsă legătură cu coordonatorul serviciilor digitale din România, ANCOM (Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații).
„În temeiul Regulamentului privind serviciile digitale, TikTok este o platformă online foarte mare. Prin urmare, are obligația de a evalua și de a atenua riscurile sistemice legate de procesele electorale, inclusiv de alegerile naționale. TikTok este semnatar al Codului de bune practici privind dezinformarea, care urmează să fie integrat în Regulamentul privind serviciile digitale și, prin urmare, și-a asumat angajamente specifice în contextul alegerilor.
În cazul în care Comisia suspectează o încălcare pe baza probelor de care dispunem, Comisia poate iniția proceduri pentru a analiza respectarea de către TikTok a obligațiilor prevăzute în Regulamentul privind serviciile digitale. Monitorizăm îndeaproape evoluțiile în această privință”, se arată în comunicat.
Comisia a trimis deja o cerere de informații către TikTok, în data de 2 octombrie, solicitând acestei platforme informații cu privire la măsurile pe care le-a adoptat pentru a evita manipularea serviciului de către actori răuvoitori și pentru a atenua riscurile legate de alegeri, de pluralismul mass-media și de discursul civic, care pot fi amplificate de anumite sisteme de recomandare, mai arată comunicatul.
„Comisia nu intervine în alegerile naționale și urmărește să asigure, în limitele competențelor sale, condiții de concurență echitabile pentru toți candidații", se precizează în documentul citat.
Consiliul Național al Audiovizualului din România a cerut marți Comisiei Europene să investigheze rolul jucat de TikTok în scrutin, din cauza a ceea ce a spus că sunt „suspiciuni de manipulare a opiniei publice”.
Editor : Marina Constantinoiu
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News