Tenismenul sârb Novak Djokovic, locul I ATP, a câştigat a şaptea oară Australian Open, după ce l-a învins, cu scorul de 6-3, 6-2, 6-3, pe spaniolul Rafael Nadal, locul 2 ATP. Sârbul împărțea, până astăzi, recordul de victorii cu Roy Emerson şi Roger Federer, care au câte şase trofee.
Novak Djokovic, locul 1 ATP, l-a învins cu scorul de 6-3, 6-2, 6-3 pe spaniolul Rafael Nadal, locul 1 ATP - Foto: GettyImages
Finala desfăşurată duminică a durat două ore şi patru minute. Djokovic a câştigat al 28-lea meci din cele 53 jucate cu Nadal.
Djokovic va primi un premiu de 4,1 milioane de dolari australieni (aproximativ 2,95 de milioane de dolari americani) şi 2.000 de puncte ATP, în timp ce Nadal va încasa 2,1 milioane de dolari australieni (1,5 milioane de dolari americani) şi 1.200 de puncte ATP.
Sârbul a ajuns la 15 turnee de grand slam câştigate, dintre care trei la rând. Cel actual, de la Melbourne, vine după Wimbledon şi US Open, sezonul trecut. El s-a mai impus la Melbourne în 2008, 2011, 2012, 2013, 2015 şi 2016 şi a devenit cel mai titrat tenismen din istorie la acest grand slam, depăşindu-i pe Roger Federer, care a câştigat de şase ori, ultima dată anul trecut, şi pe Roy Emerson, tot cu şase trofee.
Nadal rămâne cu un o victorie la AusOpen, în 2009, şi cu patru finale pierdute. Însă aceasta a fost cea mai dureroasă - tenismanul spaniol a pierdut pentru prima oară în carieră o finală de Grand Slam în minimum de seturi.
Sârbul şi spaniolul și-au disputat trofeul de la Melbourne pentru a doua oară. În 2012, cei doi au oferit o finală epică, în care Djokovic s-a impus după cinci seturi şi cinci ore şi 53 de minute de joc. 5-7, 6-4, 6-2, 6-7, 7-5 a fost scorul în favoarea lui Novak Djokovic după cel mai lung meci din istoria confruntărilor cu Nadal, scrie digisport.ro.
A fost a opta finală de Grand Slam între numărul 1 şi numărul 2 mondial. Nadal s-a impus de patru ori, iar Djokovic în trei rânduri. Ultimul duel dintr-o finală de Grand Slam a fost la Roland Garros 2014, când Nadal a învins în patru seturi, 3-6, 7-5, 6-2, 6-4.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 138 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.