„În primul rând, sportul este o afacere. Sportul este o activitate foarte, foarte comercială. Și în al doilea rând, sportul reprezintă munca în echipă. Este vorba despre un grup de oameni care realizează împreună mai mult decât ar putea individual”, este de părere Julian Birkenshaw, profesor la London Business School.
Recordul lui Ferguson vorbește de la sine. 26 ani de la Manchester United, 38 de trofee. Acum toată lumea se întreabă care au fost principiile şi mai ales dacă-şi găsesc ele corespondent în lumea afacerilor.
„A mizat mereu pe tineri, pe care i-a crescut în timp, nu pe vedete. Viziunea pe termen lung este lucrul de care ai nevoie în viață, în afaceri și în orice”, spune Gerardo Moreno, de la FC London Business School.
Este o strategie greu de dus pe termen lung pentru că există presiunea acționarilor care cer rezultate, dar dacă acestea vin, atunci poate fi formula câștigătoare.
Obiceiul lui Ferguson de a renunța la vedete atunci când acestea ajungeau prea mari este o altă lecție aplicabilă în lumea afacerilor.
„Nu a lăsat niciodată un jucător să fie mai important ca echipa. Oricine era transferabil. Nu contează cât de talentat este un individ. Dacă influența lui perturba echipa, atunci este mai bine fără el”, precizează Adrian Morrison, președinte al FC London Business Club.
Fostul anteronor al lui Manchester este cunoscut pentru temperamentul său vulcanic. Poate să fie acesta cheia succesului și în afaceri. Stilul Ferguson nu o să mulţumească pe toată lumea. Însă atunci când vine vorba despre a găsi o formulă câştigătoare puţini sunt cei care pot concura cu el în sport şi în afaceri.