Ediţia de anul acesta a Cupei Mondiale la Rugby va fi una a recordurilor. Echipele participante vor fi însoţite în Anglia 500.000 de suporteri, care vor cheltui 1,2 miliarde de euro pe cazare, mâncare, băutură şi bilete la meciuri. Meciuri care vor fi văzute pe 772 de milioane de televizoare din întreaga lume.
Prin urmare, lupta sponsorilor pentru vizibilitate va fi una acerbă. Și deja s-a ajuns la tactici de gherilă în promovare. Pentru 28 de milioane de euro, berarii olandezi de la Heineken s-au asigurat că berea lor va fi singura vândută pe stadioanele Cupei Mondiale. Și nu numai atât. Heineken deține exclusivitatea și pe o rază de 500 de metri în jurul stadioanelor.
Prin acest contract, Heineken a reușit să scoată din joc Guinness. Însa, chiar dacă nu se numără printre sponsorii oficiali ai Cupei Mondiale de anul acesta, cei de la Guinness nu s-au dat bătuți. Au realizat o campanie publicitară care spune povestea mai multor jucători de rugby celebri.
O strategie asemănătoare o are și Beats, compania producătoare de căști, înființată de Dr. Dre și aflată acum în proprietatea Apple. În timpul Cupei Mondiale la fotbal de anul trecut, Beats i-a convins pe mai mulți jucători să îi poarte caștile în drum spre vestiare, reușind astfel să fenteze exclusivitatea sponsorului oficial, Sony.
La Cupa Mondială de Rugby, Beats apelează la o strategie asemănătoare. Căștile sunt promovate de mai mulți jucători celebri, precum Chris Robshaw sau Richie McCaw. Sponsorii oficiali ai Cupei Mondiale au plătit 62 de milioane de euro pentru promovarea produselor în timpul competiției. Iar drepturile de televizare au sărit de 150 de milioane de euro.
În România, Cupa Mondiala de Rugby este transmisă în exclusivitate de Digi Sport. Naționala României va debuta miercuri, de la ora 22:00, împotriva Franței, meci care va fi transmis de Digi Sport 1.