Mai mult de jumătate (57%) dintre terminalele inteligente Samsung Galaxy Note 7 din Europa au fost deja schimbate de către utilizatori de la debutul Programului Global de Înlocuire, demarat de compania sud-coreeană, după ce au fost semnalate o serie de probleme din cauza supraîncălzirii bateriilor, a anunțat Samsung Electronics, într-un comunicat de presă.
FOTO: Gulliver/ Getty Images
Potrivit sursei citate, de la startul programului, 90% dintre utilizatorii Galaxy Note7 din Europa au ales înlocuirea smartphone-ului cu un alt Note 7, și doar 3% au optat pentru un alt model Samsung Galaxy.
Compania estimează că programul de înlocuire se va finaliza cu succes până la începutul lunii octombrie, potrivit Agerpres.
Practic, toți clienții Galaxy Note 7 din Europa au primit mesaje din partea Samsung, solicitând schimbarea dispozitivului, precum și o actualizare a software-ului care a setat limita maximă de încărcare a bateriei la 60%. „Toți utilizatorii pot folosi sistemul nostru online de identificare a codului (IMEI) de pe Samsung.com, iar la primirea noului dispozitiv pot urmări noul simbol cu baterie verde și un pătrat negru pe ambalaj, pentru a se asigura că dețin un produs nou. Pentru mai multe detalii și întrebări, pot vizita oricând site-ul Samsung.com”, afirmă David Lowes, Chief Marketing Office Samsung Electronics Europa.
În perioada de înlocuire, Samsung a îndemnat toți utilizatorii Galaxy Note7 din Europa să își închidă dispozitivele și să le schimbe prin programul dedicat.
Un sondaj paneuropean arată faptul că încrederea consumatorilor în Samsung rămâne ridicată. Studiul realizat pe un eșantion de 5.000 de consumatori din Marea Britanie, Germania, Franța, Spania și Italia arată că majoritatea acestora (61%) nu simt că procesul de înlocuire a smartphone-ului Galaxy Note 7 a schimbat percepția față de brandul Samsung, iar 15% au declarat că au mai multă încredere în reputația acestuia.
Publicația britanică The Telegraph a scris, marți, că telefoanele care înlocuiesc modelul Samsung Galaxy Note 7 se pot încălzi și pot avea și ele de suferit din cauza bateriilor, potrivit reclamațiilor unor clienți, ceea ce alimentează îngrijorările cu privire la soluția găsită de companie în privința telefoanelor cu probleme.
Unii utilizatori au reclamat faptul că modelul înlocuitor de Note 7, pe care Samsung l-a pus la dispoziția clienților în timpul procesului de rechemare desfășurat la nivel mondial și început luna trecută, își pierde repede energia, chiar și atunci când se încarcă, și devine neașteptat de fierbinte.
Compania a anunțat că a primit astfel de plângeri de la consumatori din Coreea de Sud. Nu se cunoaște deocamdată câte aparate sunt afectate sau dacă astfel de probleme au apărut și în alte țări, menționează The Telegraph.
Vânzările modelului Note 7 vor reîncepe în Europa, la 28 octombrie, potrivit Daily Express.
În data de 2 septembrie, compania sud-coreeană a oprit voluntar vânzările și livrările Galaxy Note 7, după ce o investigație a arătat o problemă izolată la bateriile provenite de la un anumit furnizor.