„Din|interior”. Porturile mici de la Dunăre - un potențial imens, nefolosit de autorități

Data publicării:
PORT OLTENITA dunare

 

Dintre cele aproape 80 de porturi care sunt pe tot parcursul internaţional al Dunării, 30 sunt pe teritoriul României. Dar ele se numesc porturi mai mult la nivel declarativ, cele mai multe dintre ele sunt parţial dezafectate. Recent guvernanţii par că au realizat cât de importante sunt aceste locaţii pentru economia naţională, dar mai ales pentru autorităţile locale. Aşa că se discută despre o schimbare a administraţiei, dinspre Ministerul Transporturilor spre autorităţile judeţene. Totul este inclus în contextul regionalizării României.

Reporterii „Din|interior” vă arată care este situaţia actuală a porturilor mici de pe Dunăre. Paragina este instalată peste tot, indiferent dacă filmarile echipei „Din|interior” s-au făcut la Moldova Veche sau la Sulina. Mai mult decât atât, acolo unde nu s-a instalat dezastrul, au fost făcute investiţii de milioane de euro în gări fluviale care au doar păianjenii pe post de pasageri.

Locurile în care pe vremuri erau descărcate milioane de tone de mărfuri par astăzi părăsite. Şi asta pentru că politicienii, indiferent de culoarea de partid, au considerat că aceste porturi nu merită prea multă atenţie. Fostul ministru al Transporturilor, Miron Mitrea, recunoaşte deschis că a fost o greşeală să nu se menţină funcţionalitatea acestor porturi. „Cum eu n-am avut un interes mare acolo - că nu au un interes de ăsta zăpăcitor, ca să zic aşa -, nici cei care au venit după mine nu l-au privit cu foarte mare atenţie. Şi au rămas aşa. Din păcate!”.

Nici potenţialul turistic al acestor mici porturi nu este exploatat. Navele de croazieră care traversează Dunărea au prea puţine locuri în care pot acosta pe teritoriul românesc. Dintre cei aproape 100.000 de turiști străini care pornesc în croaziere pe Dunăre în fiecare an, doar câteva sute se opresc să viziteze România. De cele mai multe ori, ajung direct în Delta Dunării, la vărsarea fluviului în Marea Neagră. Restul Dunării noastre, aproape 1000 de kilometri lungime, rămâne un spaţiu izolat. Un fluviu acoperit de nepasare, cu porturi ruginite, în care din ce în ce mai puţini turisti au motive să oprească.

Realizatorii demersului jurnalistic difuzat de Digi24 sunt reporterii Cătălin Deacu, Andrei Udişteanu, Alina Bădălan şi producătorul Cristina Cileacu.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Ciocolata Dubai, luxul care ascunde un mare fâs-tic. Ingredientele surpriză care îi păcălesc pe consumatori
Digi FM
ALEGERI ÎN SUA 2024. Cine va controla Congresul
Pro FM
Selena Gomez reacționează după noile critici legate de silueta sa: Nu-mi pasă că nu sunt subțire băț
Film Now
Christian Bale, asul transformărilor, uimește din nou. Acum cu tatuaje și cicatrici pe față, în rolul lui...
Adevarul
Nazistul care s-a revoltat împotriva cruzimii. Povestea adevărată a lui Oskar Schindler, salvatorul evreilor
Newsweek
Care pensionari NU iau bani în plus la pensie la indexarea din 1 ianuarie? Știm ce meserie au avut
Digi FM
Un român, văduv și tatăl a doi copii, mort în inundațiile din Spania. Fratele lui i-a găsit trupul fără...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Aricii din Europa, incluşi pe „lista roşie” cu specii „potenţial ameninţate cu dispariţia”. „Oamenii sunt cei...
Film Now
Samuel L. Jackson are o clauză specială în fiecare contract de film pe care-l semnează. Cerința actorului
UTV
Theo Rose a povestit ce s-a intamplat dupa despartirea de Alex Leonte. „Imi venea sa ies afara sa urlu”