Cartonul de bere ar putea apărea pe rafturile magazinelor în numai trei ani. Reprezentanţii Carlsberg spun că ambalajul va fi diferit atât la capitolul imagine, cât şi la atingere. Nu va fi transparent, ci opac, nu se va putea sparge şi va avea un aspect vizual de fibră lemnoasă.
Practic, ambalajul va avea mai multe în comun cu cartoanele de ouă decât cu berea, însă e posibil să fie cumpărată de clienţi tocmai din curiozitate. Vânzările pe termen lung însă atârnă de gustul berii - iar berea la sticlă deja şi-a câştigat reputaţia printre băutori.
Carslberg însă anunţă că aroma nu va suferi modificări - berea nu intră în contact direct cu ambalajul cartonat, fiindcă pe interior acesta are un strat protector. Acesta va ţine chiar berea rece mai mult timp, promit cei de la Carlsberg.
Dar nici gustul, nici aspectul nu stau în centrul deciziei de a schimba ambalajul. Danezii lucrează cu cercetători de la Universitatea Tehnică din Copenhaga pentru a face ambalajele mai prietenoase cu mediul.
Cartonul de bere va fi 100% biodegradabil. Inclusiv dopul va fi nepoluant - după utilizare, ambalajul va putea fi reciclat în totalitate, iar dacă ajunge în mediul înconjurător se va descompune natural. Cum ambalajul ar fi reciclat iar şi iar, resursele vor fi refolosite şi, teoretic, nu se ridică problema defrişărilor. În plus, cartonul de bere cântăreşte mult mai puţin decât sticla, așadar transportul în sine ar putea fi mai puţin poluant şi chiar mai ieftin.
La un prototip similar lucrează şi o companie de peste ocean - americanii de la PaperBoy Wines au prezentat deja versiunea lor. Ideea pare aceeaşi, doar că învelişul de carton e dublat pe interior de un recipient de plastic şi pierde din start titlul de primul ambalaj 100% biodegradabil.
Potrivit datelor Carlsberg, ambalajele generează aproape jumătate din emisiile de carbon ale grupului. Danezii au vândut 36 de miliarde de beri în 2013.