24 de ore din 24, 7 zile din 7, echipa de informaticieni coordonată de Liviu Giurgiu are grijă ca fiecare apel de urgență făcut de olandezi să ajungă în timp util la medici și polițiști. Fie că este vorba de jafuri, accidente sau atentate, tot sistemul de comunicații e monitorizat din vestul României.
În centrul din România, unde lucrează peste 500 de informaticieni, compania a investit peste două milioane de euro. În afară de apelurile de urgenţă, aici sunt monitorizate şi problemele cu internetul şi telefonia din restul Europei. O sarcină care presupune foarte multe responsabilităţi.
Liviu Giurgiu, inginer: „Timpul de restaurare a serviciului este de 15 minute, deci în 15 minute trebuie sa fim capabili să repunem serviciul. Provocarea este ca dacă o fibră este tăiată, fibra asta trebuie, mă rog, apelurile trebuie redirectate spre o altă fibră de rezervă”.
Specialiştii străini spun că au ales Timişoara pentru a decshide cel mai mare centru de operat rețele din lume datorită pregătirii informaticienilor români.
Friedrich Trawoeger, managerul companiei de IT: „Cred că este o dovadă a potențialului oamenilor de aici, cu abilități tehnice, poligloți, noi vorbim opt limbi aici”.
Peste 20 de firme din Europa, Asia și Statele Unite depind de informaticienii din Timișoara.