Compania Twitter a anunțat că va interzice publicitatea politică pe platforma de microblogging, urmând ca noua măsură să se aplice la nivel global, începând cu data de 22 noiembrie, informează Mediafax.
„Deși publicitatea online este incredibil de puternică și foarte eficientă pentru agenții comerciali de publicitate, această putere aduce riscuri semnificative în ceea ce privește politica, unde poate fi folosită pentru a influența voturi, să afecteze milioane de vieți”, a declarat Jack Dorsey, directorul general al Twitter Inc.
„Credem că influența mesajului politic ar trebui să fie câștigată, nu cumpărată”, a afirmat oficialul, care a explicat motivele din spatele acestei decizii printr-un șir de postări pe Twitter, în care a lansat și atacuri voalate la adresa principalului rival al rețelei de socializare.
Anunțul vine în condițiile în care Facebook este în centrul unei controverse ca urmare a deciziei sale de a excepta reclame postate de politicieni de la regulile care interzic folosirea declarațiilor false în cazul publicității plătite.
„Nu este credibil să spunem: Muncim din greu pentru a împiedica oamenii să profite de sistemele noastre pentru a răspândi informații înșelătoare, dar dacă cineva ne plătește să vizăm și să obligăm oamenii să vadă anunțul lor politic... bine... pot spune orice vor!”, a scris directorul general al Twitter, aparent făcând referire la poziția Facebook în ceea ce privește publicitatea politică.