Momentan, iPhone 6 nu a pătruns încă pe totate pieţele şi astfel nu putem şti care sunt efectele acestei lansări, însă creşterea aşteptată pentru compania americană nu se preconizează a fi una semnificativă. Există numeroase ţări în care Androidul este o forţă dominantă precum Franţa, unde cota este de 75%, Germania unde sistemul de operare ocupă 82% din piaţă şi China, unde procentul de patrundere a trecut de 85%. Alte pieţe din lume precum Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii sunt mai echilibrate, iar Androidul este lider de piaţă cu un procent de 60% şi respectiv 62,9%.
La nivel global, cea mai mare surpriză o reprezintă noua companie Xiaomi din China. Xiaomi are în acest moment o cotă de 32,6% în China, cea mai mare piaţă pentru smartphone-uri din lume. Samsung şi Huawei au pierdut foarte mult teren în faţa noii companii.
Motivul pentru care terminalele Xiaomi au devenit atât de populare într-un timp foarte scurt este raportul calitate preţ foarte greu de egalat. Compania vinde device-uri cu specificaţii high-end la preţuri mid-range. În plus gadgeturile, Xiaomi vin echipate cu o variantă personalizată de Android care este modificată săptămânal în funcţie de cerinţele utilizatorilor. Din fericire, pentru Samsung cât şi pentru Apple, 97% din vânzările companiei Xiaomi sunt obţinute pe piaţa chineză. Compania are în plan o strategie de vânzări agresivă şi pentru alte pieţe în anul următor.
În faţa acestei noi provocări, compania Samsung a fost nevoită să adopte o nouă strategie de piaţă, atât în China cât şi în alte ţări. În continuare, bătălia cea mare pe care o poartă compania coreeană este cu Apple. Strategia celor de la Samsung se bazează pe faptul ca Apple depune eforturi mari în a menţine consumatorii produselor iOS loiali, însă nu are în vedere un plan pentru a-i "converti" pe utilizatorii de Android la iPhone. În acelaşi timp, Samsung marşează foarte agresiv pe strategia dezvoltată de Apple şi îşi propune să-i stimuleze pe utilizatorii de Samsung să faca upgrade-uri tot cu produsele companiei coreene. Statisticile furnizate de Kantar Worldpanel arată că 52% dintre englezii care au cumpărat un Samsung Galaxy S5 aveau înainte un alt model de Samsung în timp ce 20% erau foşti utilizatori de iPhone şi 18% au avut în trecut un HTC.
În plus, pe lângă strategia de vânzări, Samsung a adoptat şi un nou plan de marketing. Dacă, în trecut, compania coreeană avea o medie de 5,8 clipuri video virale pe an, acum acest număr a sărit la peste 40, în timp ce Apple rămâne la un număr de sub şase campanii online pe an. Acest sistem agresiv de marketing creează fără îndoială o vizibilitate sporită a companiei coreene şi îi permite să "fure" puţin din atenţia acordată de utilizatori evenimentelor precum "lansarea noului iPhone".
În plus, compania coreeană a programat două lansări majore pentru aceeaşi perioadă din septembrie în care va ieşi pe piaţă iPhone 6. Iar dacă despre noul Galaxy Alpha am mai vorbit şi am ajuns la concluzia că deşi o încercare interesantă de rebranding nu este tocmai un produs coerent şi complet, Galaxy Note 4 este o lansare care îi va încânta pe mulţi iubitori de Phablet-uri. În plus, Galaxy Note 4 este unul dintre cei mai relevanţi competitori ai lui iPhone 6 Plus iar seria Note este considerată una dintre cele mai performante de pe piaţă.
Cea mai mare ameninţare pentru Samsung, dar şi pentru Apple, rămâne apariţia unor companii precum Xiaomi sau Micromax care au pătruns în forţă pe pieţele locale din China şi India. Producătorii de top sunt forţaţi să găsească o metodă de a concura pe o piaţă în care oamenii cel mai adesea se uită la raportul dintre bani şi specificaţii şi nu neaparat la brand. Şi noi suntem cel puţin curioşi să vedem cum se va desfăşura "lupta" dintre giganţii pieţei de mobile şi noii veniţi care sunt însă nişte oponenţi demn de luaţi în seamă.