În magazinele din Shenzhen, capitala chineză a tehnologiei, au apărut deja primele replici de iPhone 6S. Pentru un cumpărător neexperimentat, diferențele dintre copie și original sunt insesizabile. Sistemul de operare este făcut să arate a iOS, chiar dacă este Android. Performanţele sunt mai slabe, dar pentru mulţi nu asta contează.
„Tinerilor care au în jur de 20 şi 30 de ani le place Apple. Sigla Apple îi atrage. (...) Ei pun mare preţ pe statutul social”, spune un bărbat.
Cea mai mare diferenţă este preţul. Un iPhone 6S va costa 955 de dolari, în timp ce clona chinezească este doar 90.
„Cred că dacă unii oameni nu au bani, dar vor un iPhone 6S, atunci poate se vor gândi să cumpere o replică. Până la urmă, aspectul este 99,9% similar cu cel original. Totul depinde de cumpărător”, explică un tânăr.
Paradoxul este că tot din China au fost făcute cele mai numeroase precomenzi pentru noul iPhone original.
Apple are 22 de magazine în China şi 11 % din piaţa de smartphone-uri.