Cool Glass One sunt copia mai ieftină a ochelarilor Google. La fel cum şi Boly Cam este un GoPro la preţ redus. Iar cei care îşi doresc un ceas Apple, dar nu şi-l permit, îşi pot cumpăra ceasul inteligent Sharkey. Toate aceste electronice chinezeşti inspirate poate prea mult de dispozitivele marilor producători au parte de un târg al lor.
Nici măcar marile companii nu s-au străduit prea mult să lase vizitatorii cu gura căscată. Pavilionul Ford, de exemplu, este o plasmă pe care rulează filmuleţe de prezentare de la un recent salon auto.
Dezamăgirea este cu atât mai mare cu cât organizatorii expoziţiei din Shanghai sunt cei care organizează anual şi expoziţia mult mai spectaculoasă din Las Vegas. Însă pentru versiunea asiatică nu au reuşit să găsească suficiente companii inovatoare. Sau cel puţin nu au reuşit să le facă să îşi pună produsele într-o lumină mai bună.
Aşa că expoziţia arată pe alocuri ca magazinele de electronice din micile oraşe româneşti. Sunt pline de produse care îşi fac treaba pentru care au fost fabricate, dar nu îţi iau ochii. Jurnalistul IT Stephen Cass crede că expoziţia din Shanghai are nevoie atât de prezentări mai spectaculoase ale electronicelor, cât şi de o organizare mai bună. „Cu 20 de ore înaintea zborului nu ştiam dacă o să primesc viză. Aşadar, sunt şi alte probleme în acoperirea unei expoziţii în China”, a mai spus jurnalistul.
Organizatorii speră ca expoziţia din Shanghai să o depăşească în dimensiuni pe cea din Las Vegas. Dar, ca să se ajungă acolo, pe lângă un marketing mai dinamic al mărcilor chinezeşti, târgul asiatic ar trebui să găzduiască şi lansări de produse ale marilor companii.