Potrivit studiului, când vine vorba de folosirea dispozitivelor mobile pentru a cumpăra online, România este peste țări precum Slovacia, Rusia sau Republica Cehă și Ungaria cu un procent de 24%. De asemenea, românii se documentează online în primă fază apoi cumpără offline când vine vorba de polițe de asigurare, alimente sau obiecte de uz casnic.
La finalul anului sunt activate 7,5 milioane de smartphone-uri, 22,6 milioane de cartele SIM și la operatorii telecom din România sunt active 9,3 milioane de abonamente. Creșterea vânzării de smartphone-uri a dus și la creșterea traficul mobil pe Facebook. Astfel, sunt 2,5 millioane de utilizatori activi, în creștere cu 39% în ultimele șase luni. Aproximativ 7,2 milioane de români au cont pe această rețea socială.
Când vine vorba de alte rețele sociale, Instagram are 160.000 de conturi cu 40.000 de utilizatori activi inși devansează Twitter la acest capitol, care are aproximativ 26.000 de utilizatori activi. În România, LinkedIn se apropie de 1,5 milioane de conturi deschise și țara noastră ocupă locul 35 în lume în această rețea.
În primele șase luni ale lui 2014, numărul total de conexiuni mobile active la internet a crescut cu 28% până la 14,4 milioane. Odată cu această creștere, care se va manifesta și în 2015, va spori și rata de penetrare a serviciilor de Internet mobil, care la finele lunii iunie se situa la 52,1%, conform cifrelor ANCOM. Utilizatorii internetului mobil se împart egal în utilizatori de cartele preplătite și cei cu abonamente la operator.