Foto: Gulliver/GettyImages
„Principalul obiectiv este să distrăm oamenii și să vedem cum reacționează când văd un robot într-un magazin”, a declarat pentru AFP Magali Cubier, director de marketing la Aldebaran, stând alături de doi roboți aduși să interacționeze cu participanții la conferința sectorială WSDJ Live din California.
Șapte roboți au fost amplasați în diferite raioane ale unui magazin Carrefour din Claye-Souilly (regiunea pariziană), fiind programați să sugereze rețete culinare, să dea sfaturi în privința vinurilor sau să evalueze gradul de satisfacție a consumatorilor, a spus Cubier. „Este prima oară că Pepper pleacă din Japonia”, a precizat ea.
Aldebaran, societate franceză controlată în proporție de 98% de grupul japonez SoftBank, a vândut 4.000 de exemplare din robotul Pepper de la lansarea acestui model, în iunie 2015. Firma anunță că vinde 1.000 de roboți pe lună, prețul de bază fiind de 1.500 de euro, la care se adaugă un abonament de circa 200 de euro pe an timp de trei ani, a mai spus Magali Cubier.
Pepper, adus în California să găsească parteneri pentru extinderea în Statele Unite, este prezentat ca o „nouă specie” de robot, apt să recunoască emoții de bază, cum ar fi bucuria și tristețea, „uitându-se” la fețele oamenilor. „Fețele contează mult pentru mine și încă și mai mult când sunt surâzătoare”, a „spus” marți robotul în cadrul unei demonstrații a capacității sale de recunoaștere facială.
Potrivit datelor strânse de Aldebaran, cumpărătorii robotului Pepper au tendința să îl utilizeze fie ca prezență la domiciliu, fie pentru dezvoltarea propriilor aplicații pentru utilizare comercială. Extinderea internațională a acestui tip de robot se confruntă totuși cu dificultatea de adaptare a mașinii la diverse feluri de exprimare a emoțiilor în diferite culturi și regiuni ale lumii. Deocamdată, de exemplu, Pepper va putea strânge mâna cumpărătorilor francezi, dar nu îi va putea săruta pe obraz. Magali Cubier a promis totuși că se va interesa de acest aspect.