Postările de pe internet te pot lăsa fără job. La ce sunt atenți angajatorii

Data publicării:
Facebook
Postările de pe internet te pot lăsa fără job. Foto: Profimedia

Opt din zece europeni și-ar dori să poată șterge definitiv ceva postat pe profilul lor de socializare. Specialiștii spun că, în ultimii ani, angajatorii au acordat o mai mare atenție activității din mediul online. Postările unei persoane ar putea influența angajarea sau concedierea sa.

Experții spun că o poză ștearsă din mediul online nu înseamnă o poză ștearsă definitiv din arhiva internetului. Nu multe persoane știu dar, fiecare utilizator are dreptul de a fi uitat de internet.

Alex Negrea, expert rețele de socializare: Există un buton, soliciți ștergerea sau consultarea datelor tale de pe platformă și ți se acceptă în mod automat, iar pe site-urile mai micuțe ar trebuie să existe o pagină dedicată unde să ai măcar o adresă de email, unde poți să scrii să soliciți ștergerea datelor tale de pe site-urile respective.

Faptul că datele noastre pot rămâne în arhiva internetului îi sperie pe unii oameni. Mulți se gândesc mereu de două ori înainte de a posta ceva online.

-E puțin înfricoștor șă știi că informația ta e stocată undeva și cam oricine are acces la ea și cred că mediul ăsta online oricum nu e sigur.

-În general sunt atent la ce postez.

Opt din zece europeni își doresc să șteargă definitiv ceva ce au postat pe rețelele de socializare, asta de frica că i-ar putea afecta la locul de muncă. Mai mult de atât, peste 50% dintre angajatori recunosc că activitatea de pe rețelele de socializare i-a influențat în decizia de a alege un candidat.

Specialiștii în resurse umane spun să avem cât mai multă grijă la activitatea online, mai ales când suntem în căutarea unui loc de muncă.

Corina Diaconu, expert resurse umane: În momentul în care avem postări nepotrivite, suntem înscriși în grupuri nepotrivite, dăm like la lucruri defăimătoare sau care pot însemna discriminare, toate acestea conturează un profil care nu este dorit a fi angajat de către nicio companie.

Studiile arată că generația Z, adică cei născuți după 2000, este mai preocupată cu aproximativ 90% mai mult de ceea ce postează pe rețelele de socializare decât persoanele cu vârsta de peste 35 de ani.

Editor : A.P.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri