Averea lui Mark Zuckerberg a scăzut şi ea cu 4 miliarde de dolari. O anchetă jurnalistică a scos la iveală faptul că o firmă de analiză de date, Cambridge Analytica, care a lucrat cu echipa de campanie a lui Donald Trump, a dezvoltat o aplicaţie care să ajute la manipularea electoratului.
Christopher Wylie, fost angajat al Cambridge Analytica: „Te joci cu o întreagă ţară, cu psihologia unei ţări întregi. Fără acordul oamenilor şi fără ca ei să fie conştienţi de acest lucru. Şi nu doar că te joci cu psihologia unei întregi naţiuni, dar te joci cu ea în contextul unor procese democratice. Aveau aplicaţii pe Facebook care le permiteau să colecteze date nu doar de la persoana care folosea aplicaţia sau intra în cont cu această aplicaţie, ci intrau apoi în întreaga reţea de prieteni şi colectau şi informaţiile prietenilor. Sunt create site-uri, bloguri, orice credem că e nevoie pentru ca ţintele vizate să fie receptive. Creăm conţinut pe internet pentru ca ei să-l găsească. Ei îl văd, îl accesează, intră în acest flux şi încep să gândească lucrurile diferit.”
Reprezentanţii celei mai mari reţele sociale din lume spun că vor face o anchetă internă pentru a afla cum a fost posibilă o astfel de scurgere de informaţii confidenţiale.