Netflix a venit în România dar nu pentru că ar putea în felul acesta să adune repede un număr important de abonați. A marcat deocamdată o bornă, dar nu este foarte grăbit în extindere.
Momentan, serviciul este gratuit, dar din martie, abonamentul Netflix o să coste cel puțin 8 dolari pe lună. Pentru filme cu imagine HD o să plătiți mai mult.
Tarifele sunt identice ca cele din Statele Unite însă în prezent, românii au acces la aproximativ 12% din oferta de care beneficiază americanii.
Deși numărul filmelor și serialelor o să crească treptat, reprezentanții companiei nu pot garanta că acest lucru se va întâmpla imediat ce serviciul va fi taxat, adică din martie.
Sunt șanse minime ca în România sau în orice altă țară europeană să se ajungă la oferta disponibilă în Statele Unite. Și asta, spun cei de la Netflix, este o consecință a faptul că legile privind drepturile de autor diferă de la o țară la alta.
Categoric românii vor avea acces imediat la toate filmele produse de Netflix, dar nu și la cele ale căror drepturi de difuzare au fost deja cumpărate de alți difuzori din România.
La începutul anului, președintele Netflix a anunțat surprinzător că serviciul se extinde în 130 de țări. Printre ele, și România.
De fapt, singura țară importantă în care site-ul Netflix a rămas blocat este China. Creșterea este una uriașă, căci până la finele anului trecut, serviciul era disponibil în numai 30 de țări. Cu totul, Netflix avea 74 de milioane de abonați și cei de la Wall Street Journal au calculat că până la sfârștiul lunii martie, numărul de abonați trebuie să crească cu cel puțin 8 milioane.
Simplificând foarte mult, Netflix este obligat să evolueze pentru a menține ritmul în care acțiunile sale au crescut în ultimul an. În 2015, acțiunile companiei au crescut cu 135% și momentan, valoarea de piață a celor de la Netflix este de 44 de miliarde de dolari.
Pentru cei care cumpără și vând acțiuni, știrea că Netflix poate fi accesat cam de oriunde nu are cum să sune rău. Ca să întelegeți cât de sensibile sunt cotațiile la bursă trebuie să știți că în octombrie, serviciul a adunat încă 800.000 de abonați.
Predicțiile erau de 1,2 milioane și din acest motiv, valoarea acțiunilor Netflix a coborât peste noapte cu 8 procente. Această evoluție poate explica extinderea bruscă, surprinzătoare de la începutul anului.