Foto: Apple
Magazinul Apple din Sydney a fost luat cu asalt de sute de persoane.
Scene similare au fost şi în Japonia. Sute de fani, mulţi dintre ei purtând portrete ale regretatului şef al Apple, Steve Jobs, au aşteptat răbdători în faţa magazinului situat într-un cartier luxos al capitalei Tokyo.
Primul cumpărător a primit telefonul din mâinile directorului companiei Docomo, gigantul de telecomunicaţii cu care Apple a încheiat un parteneriat.
Fanii spun că aşteptarea a meritat. Procesorul este cu 40 la sută mai puternic decât versiunea precedentă. Telefonul face fotografii de calitate mult mai bună, are aplicaţii pentru fitness şi sănătate, dar şi un senzor ce recunoastere amprente, integrat în butonul Home. Cu ajutorul acestuia, telefonul poate fi blocat şi deblocat, fără a mai fi nevoie de introducerea unei parole.
„Atunci când vezi şi alte aplicaţii care funcţionează cu ajutorul amprentei digitale, îţi dai seama că şi concurenţa va pregăti caracteristici similare. Aşa că parolele sunt probabil de domeniul trecutului, amprenta este viitorul”, a declarat Trevor Long, analist IT.
În încercarea de a atrage cât mai mulţi clienţi, Apple a lansat, odată cu Iphone 5S, şi varianta 5C. E ceva mai ieftină, cu carcasă din plastic în diferite culori.
Ambele telefoane vor rula cu cea mai noua versiune a sistemului de operare de la Apple, iOS 7, ce beneficiază de noi funcţii şi de schimbări majore de design. Singura nemulţumire este preţul. În Australia, un Iphone 5S de 64 gigabiţi costă o mie de dolari, faţă de 399 de dolari cât este în Statele Unite.