Cei care se urcă în autobuzele companiei Leap au parte de internet nelimitat, cafea şi scaune de piele. Linia de lux circulă, deocamdată, pe anumite rute, dar conducerea firmei doreşte să extindă proiectului în întregul oraş.
„Îmi place să fiu conectată la Internet. În mod normal, în autobuz sunt în jurul meu foarte mulţi oameni şi nu pot face lucrul ăsta”, spune o călătoare.
Kyle Kirchhoff, directorul executiv al companiei: Ne-am dorit să creăm ceva previzibil, plăcut şi lipsit de stres, ceva care să semene mai mult cu sufrageria de acasă decât un autobuz normal.
Tot acest confort vine, însă, şi cu un preţ pe măsură. O călătorie cu autobuzul hi-tech costă şase dolari, adică de trei ori mai mult decât preţul unei călătorii cu un autobuz normal. Tocmai de aceea, cei care nu-şi permit o astfel de călătorie susţin că înfiinţarea acestei companii adânceşte prăpastia dintre clasele sociale.
„În loc să lucreze la îmbunătăţirea transportului în comun, anumite companii inventează propriul sistem, care-i privilegiază pe cei ce se bucura deja de privilegii”, spune o călătoare nemulțumită.
Nemulţumiri asemănătoare au fost şi anul trecut, când zeci de americani au blocat accesul autobuzelor private care-i duceau la muncă pe angajaţii Facebook şi Google.