Google se pregătește să lanseze serviciul de streaming pentru jocuri. Va fi disponibil din această săptămână, mai precis de marți, în 14 țări și va marca, după cum spune compania, o revoluție pentru industria jocurilor. Analiștii spun că serviciul Google pentru jocuri ar putea spori în mod semnificativ profiturile din investițiile uriașe ale companiei din ultimul timp în cloud și centre de date. Mai ales că piața mondială a jocurilor video și electronice este într-o continuă creștere și este de așteptat să depășească 152 de miliarde de dolari anul acesta.
Serviciul Stadia, supranumit Netflixul jocurilor, le permite oamenilor să acceseze jocuri video pe mai multe dispozitive din casă, fără a fi nevoie să descarce fișiere masive pentru console sau să cumpere o copie fizică a lor. Cei de la Google spun că prin acest serviciu au făcut accesul la jocuri la fel de ușor precum vizionarea unui videoclip pe youtube.
„Google Stadia este o platformă de jocuri de nouă generație, care elimină tradiționala barieră de intrare pentru jucători, eliminând hardware-ul pe care trebuie să-l cumpere în casă. Nu trebuie să cumpărați un computer sau o consolă de jocuri sumpă. Avem grijă de asta în centrul nostru de date și credem că aceasta este o revoluție pentru industria jocurilor”, spune Phil Harrison, vicepreședintele Google.
Cum funcționează Google Stadia
Google Stadia funcționează întocmai ca un abonament la Netflix sau Spotify. Procesarea jocurilor se va face pe serverele Google, iar utilizatorul nu are nevoie decât de un dispozitiv care să joace rolul unui monitor şi, eventual, un controller. Jucătorii nu vor fi nevoiți să cumpere dispozitive suplimentare.
„Acest lucru ar putea fi cu adevărat o schimbare pentru jocuri. Dacă vă gândiți ce a făcut Netflix pentru televiziune și filme sau ce a făcut Spotify pentru muzică, ideea de a transmite la cerere în orice moment este una cu adevărat puternică. Ceea ce este interesant este că Google are atât de multe avantaje în spațiu în momentul de față”, spune analistul Greg Williams.
Pentru început, abonamentul lunar pentru jocuri va costa 10 dolari în Statele Unite, iar de anul viitor va exista și un plan gratuit, care probabil va include reclame. În afară de abonament, cei care doresc să aibă acces la noul serviciu de gaming al celor de la Google încă de la început vor trebui să plătească 130 de dolari pentru un Chromecast Ultra care se conectează la TV şi un controller. În schimb, Google oferă acces la sute de jocuri.
„Vom avea aproape 30 de jocuri disponibile pentru jucătorii de pe Stadia care acoperă fiecare gen. Curse, sport, aventuri, jocuri de acțiune, tot felul de experiențe de joc pe care jucătorii le vor. Avem peste 450 de jocuri în dezvoltare acum, care vor apărea în 2020 și nu numai”, promite vicepreședintele Google, Phil Harrison.
Google nu este însă singura companie de tehnologie care își face debutul în industria jocurilor video. Gigantul american se confruntă cu o mare concurența de la mai mulți jucători din domeniu care planifică servicii de streaming similare.
Analiștii sunt de părere că Google trebuie să le demonstreze acum producătorilor de jocuri că streamingul este viabil din punct de vedere financiar, pentru că nu mulți vor fi cei care își vor dori să facă tranziția de la jocurile fizice la cele disponibile online. Mai ales că marii producători de jocuri pot decide la rândul lor să își lanseze propriile servicii de streaming. Și aici va apărea adevărata provocare pentru Google.
Editare web: Luana Păvălucă