Facebook vrea să devină competitor pentru YouTube și Netflix

Data publicării:
Facebook_GettyImages-453248108
Foto: Guliver / GettyImages

Facebook ia în calcul cumpărarea de video pentru a crea un ecosistem de conţinut original, scrie News.ro.

(FILES) In this May 10, 2012 file photo, a view of and Apple iPhone displaying the Facebook app's splash screen in front of the login page on a computer are shown in Washington, DC. Football's World Cup and the Ebola outbreak topped the list of topics shared by Facebook users around the globe in 2014, the social networking giant said December 8, 2014. The World Cup was the top item, followed by the Ebola crisis, Brazilian elections, the death of actor Robin Williams and the "ice bucket challenge," which saw participants around the world doused with frigid water to raise funds for research on Lou Gehrig's disease. Rounding out the top 10 were the conflict in Gaza, Malaysia Airlines -- which lost two aircraft during the year -- the Super Bowl, the Ferguson, Missouri protests following the death at the hands of police of an unarmed black man, and the Sochi Winter Olympics. AFP PHOTO / KAREN BLEIER /FILES

Conform fondatorului site-ului College Humor, actual angajat al Facebook, Ricky Van Veen, Facebook analizează în prezent modul în care îşi va crea propriul ecosistem de conţinut video original.

La acest moment, zona video din Facebook este un haos complet ca formă de organizare şi cu valoare redusă, dată de clipuri video copiate de pe alte site-uri şi transmisiuni live care nu au un scop sau o logică anume.

Monetizarea conţinutului video sub forma actuală are o limită, iar pentru a ridica ştacheta veniturilor Facebook are nevoie de conţinut original, de calitate, care nu fie disponibil şi în afara reţelei.

De aceea, o variantă la îndemână pentru Facebook este să plătească o serie de parteneri care să livreze conţinut video original. Este o tactică pe care Facebook a încercat-o şi în ceea ce priveşte transmisiunile live, însă într-o măsură mult prea redusă pentru a avea un impact.

În funcţie de modul în care se concretizează aceste planuri şi de suma de bani pe care Facebook este dispusă să o investească, zona de video a reţelei sociale ar putea ajunge undeva la nivelul YouTube - cu filmări de calitate redusă realizată de amatori - sau, mai sus, la nivelul Netflix şi Amazon Prime Video - prin crearea de seriale şi filme.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Meteorologii anunță o lună ianuarie cum n-a mai fost în România. Vreme neobișnuită și temperaturi ciudate
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
Miliardarul Jeff Bezos se căsătorește: Nuntă fastuoasă, de 600 de milioane de dolari, în Aspen, pe...
Newsweek
Ultimele vești de la Casa de Pensii despre indexarea pensiilor în ianuarie: Va veni direct majorată
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Scarlett Johansson nu-și dorește ca fiica sa să afle acest lucru despre ea: „Mi-e atât de rușine”
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...