În ultimele luni, Facebook a organizat întâlniri cu experţi din industria medicală şi cu antreprenori şi se află în proces de construcţie a unei unităţi de cercetare şi dezvoltare pentru a testa noile aplicaţii, potrivit surselor citate de Reuters, citat de Mediafax.
Compania doreşte să creeze "comunităţi de suport" care să aducă împreună utilizatori Facebook care suferă de aceeaşi afecţiune. Totodată, o echipă se ocupă de dezvoltarea unor aplicaţii pentru prevenirea unor boli, care i-ar ajuta pe utilizatori să-şi îmbunătăţească stilul de viaţă.
Facebook se află, însă, în faza de strângere a ideilor, au declarat sursele Reuters. Domeniul sănătăţii a fost dintotdeauna de interes pentru Facebook, dar alte produse au devenit priorităţi pentru companie, pe fondul cererii mari pentru acestea.
Recent, conducerea Facebook a înţeles că sănătatea ar putea funcţiona ca instrument pentru implicarea utilizatorilor pe reţeaua de socializare, datorită succesului neaşteptat al iniţiativei "Status: donator de organe" din 2012.
Separat, echipa Facebok a observat că oamenii cu afecţiuni cronice, precum diabetul, caută sfaturi de la persoane care au aceeaşi problemă de sănătate pe reţeaua de socializare. De asemenea, creşterea numărului de reţele online ale pacienţilor demonstrează că oamenii care suferă de aceleaşi boli tind să se reunească în comunităţi.
Una dintre marile probleme ale Facebook în legătură cu extinderea în domeniul sănătăţii este confidenţialitatea datelor împărtăşite de utilizatori.