Facebook își lansează propriul motor de căutare

Data publicării:
facebook 3

În prezent, utilizatorii Facebook trebuie să copieze link-ul unui articol pe care vor să îl distribuie, pe care îl „lipesc” („paste”, n.r.) în caseta din pagina lor, pentru a distribui materialul, dar unii useri ai aplicaţiei Facebook pentru dispozitive mobile care folosesc sistemul de operare iOS al Apple au primit opţiunea „add a link” („adaugă un link”, n.r.), la accesarea căreia pot efectua o căutare pentru articole pe care să le distribuie.

Accesarea opţiunii oferă utilizatorului o casetă în care acesta introduce termenii după care va fi efectuată căutarea. Rezultatele afişate sunt sortate după probabilitatea de a fi distribuite, articolele mai noi şi cele deja distribuite de alţi utilizatori având prioritate. Utilizatorul poate alege un articol din listă, lângă care pot adăuga o actualizare a statusului, poziţia geografică sau un emoticon.

Iniţial, opţiunea a fost disponibilă doar utilizatorilor de dispozitive iOS din Statele Unite ale Americii, dar, potrivit Techcrunch, Facebook a confirmat că „testează o nouă modalitate de a distribui un link pe platforma de socializare, prin intermediul postărilor şi al comentariilor”.

Facebook a informat că a indexat deja peste o mie de miliarde de postări pentru a alimenta motorul de căutare, folosind fluxurile de conţinut ale utilizatorilor pentru a vedea care articole sunt mai frecvent distribuite. Căutarea online legată de partea de socializare are şansa să devină punctul forte al Facebook în lupta cu Google, care nu are acces la aceleaşi informaţii referitor la articolele care sunt distribuite şi de către cine, comentează independent.co.uk.

Creşterea traficului online de care ziarele şi alte surse de conţinut beneficiază de pe urma Facebook înseamnă că fluxurile de ştiri ale utilizatorilor Facebook sunt pline, dar, de asemenea, creatorii de conţinut sunt încurajaţi să menţină un public activ pe reţeaua de socializare şi, ocazional, să cumpere anunţuri publicitare. Facebook a devenit o sursă uriaşă de trafic online pentru site-uri, iar uşurarea procedurii de distribuire a unui articol va creşte probabil şi mai mult rolul platformei de socializare în ceea ce priveşte menţinerea şi dobândirea de public nou pentru site-uri.

Noua opţiune ar putea însemna, însă, şi o îndepărtare de una dintre recentele strategii controversate ale Facebook, care va include direct pe platformă conţinut de la mai mulţi furnizori de renume, printre care şi The New York Times, urmând ca reţeaua de socializare să împartă veniturile din publicitate cu creatorii de conţinuturi.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Carmen Iohannis, apariție surprinzătoare înainte de vot. Gestul făcut de prima-doamnă, a urmat exemplul...
Digi FM
Cu frumoasa lui familie, pe covorul roșu. Richard Gere, fericit alături de soția sa și de fiul lui cel mare...
Pro FM
Ultima imagine cu Freddie Mercury. Cum arăta cu trei luni înainte să moară
Film Now
Ashton Kutcher, fotografiat în timpul unei discuții tensionate, după zvonurile privind divorțul de Mila Kunis...
Adevarul
Cum au fost primiți handbaliștii români în Kosovo, la o săptămână după scandalul de pe Arena Națională
Newsweek
Cine poate încasa ultima pensie în caz de deces? Cine ia pensie de urmaș și până la ce vârstă?
Digi FM
Cameron Diaz revine la Hollywood după o pauză de mai bine de 10 ani. Cum arată azi celebra actriță din „Masca”
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un cadou total neașteptat de Crăciun. Reacția angajaților unui magazin când au găsit un șarpe în brazii...
Film Now
Denzel Washington spune că au existat suspiciuni legate de purtarea lui Kevin Spacey cu decenii în urmă...
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”