Facebook va extinde disponibilitatea conţinutului efemer afişat deasupra newsfeed-ului, astfel încât acesta va putea fi folosit şi de către pagini.
În curând, şirul de poze de profil rotunjite de deasupra newsfeed-ului ar putea deveni mult mai aglomerat decât în prezent. Facebook a anunţat că administratorii paginilor vor putea posta în curând conţinut în cadrul secţiunii Stories.
Pe parcursul următoarei luni, Facebook va extinde treptat accesul la funcţia Stories, astfel încât toate paginile, indiferent că sunt publisheri, personalităţi sau alte tipuri de entităţi, să poată posta conţinut efemer.
Stories conţine poze şi filmări capturate prin intermediul camerei integrate în aplicaţia Facebook şi afişate pe întreg ecranul dispozitivelor mobile, disponibile numai 24 de ore, după care sunt şterse automat. Copiată atât ca format, cât şi ca funcţionalitate de la Snapchat în scopul atragerii tinerilor, Facebook a implementat deja formatul Stories alte aplicaţii proprii, precum Instagram sau WhatsApp.
Însă, dacă în cazul WhatsApp şi Instagram peste 250 de milioane de utilizatori folosesc funcţia Stories, popularitatea acestui format pare să fie extrem de redusă pe Facebook. Compania americană nu a dat publicităţii până acum cifre legate de folosirea funcţiei Stories, însă cei mai mulţi utilizatori au remarcat deja numărul mic de postări. Pentru a forţa creşterea formatului Stories, a fost integrat deja suportul pentru postarea pe Facebook de pe Instagram, astfel încât conţinutul în format Stories de pe Instagram să fie transferat automat şi pe Facebook.
Dacă utilizatorii de Facebook nu par să fie interesaţi de formatul Stories, este foarte posibil ca paginile să fie mult mai receptive. Brandurile s-ar putea înghesui să ajungă pe bara de deasupra feed-ului pentru o mai bună vizibilitate.
Administratorii paginilor vor avea la dispoziţie în curând, în cadrul propriilor pagini de Facebook, un buton „Create Story” prin care pot posta conţinut de tip Stories. Aceştia pot opta ca pozele sau filmările respective să fie publicate atât în Stories, cât şi în newsfeed-ul tradiţional.
Asta nu înseamnă însă că utilizatorii vor fi mult mai receptivi în ceea ce priveşte formatul Stories decât au fost până acum. Chiar dacă este afişat deasupra newsfeed-ului, numărul vizualizărilor ar putea în continuare fi destul de redus.
Facebook promovează intens formatul Stories pentru că acesta îi permite să afişeze reclame pe întreg ecranul telefoanelor mobile. Pe Instagram, deja, printre postările utilizatorilor, Facebook a început să strecoare reclame care beneficiază formatul mare şi de sunet.