Facebook a „umflat” cifrele privind impactul mesajelor publicitare
Data publicării:
Rețeaua socială Facebook a supraevaluat, cu câteva zeci de milioane, numărul de internauți care pot vedea mesajele publicitare pe platforma sa, susțin analiștii de la Pivotal Research Group, informează Reuters, citat de Agerpres.
Serviciul Ads Manager de la Facebook revendică o audiență potențială de 41 de milioane de internauți cu vârsta între 18 și 24 de ani și 60 de milioane de internauți cu vârsta între 25 și 34 de ani din SUA, în condițiile în care datele oficiale ale recensământului de anul trecut arată că în SUA erau 31 de milioane de persoane cu vârsta între 18 și 24 de ani și 45 de milioane de persoane cu vârsta între 25 și 34 de ani, subliniază analiștii.
„Chiar dacă problemele cu măsurătoarea ale celor de la Facebook nu îi vor descuraja pe cei care vor să cheltuiască bani pentru a-și face publicitate pe Facebook, ele vor ajuta media, precum televiziunea, să își justifice bugetele și ar putea limita creșterea Facebook în vânzarea de publicitate, dar și la nivelul marjelor”, a declarat analistul Brian Wieser, care își menține recomandarea privind vânzarea acțiunilor Facebook cu o țintă de preț de 140 de dolari la finele acestui an.
La rândul său, Facebook explică faptul că estimările sale sunt destinate „evaluării numărului de persoane care într-o anumită zonă sunt susceptibile să vadă un mesaj publicitar pe care o companie ar putea să îl plaseze și nu sunt concepute pentru a corespunde cu estimările privind datele privind populația sau recensământul”.
Rețeaua socială precizează că estimările sale se bazează pe mai mulți factori, precum comportamentul utilizatorului și locația sa comparativ cu dispozitivele.
În luna septembrie a anului trecut, Facebook i-a avertizat pe investitori că timpul consacrat în medie de un internaut pentru a urmări mesajele publicitare online este umflat în mod artificial, pentru că ține cont doar de mesajele video care sunt urmărite timp de cel puțin trei secunde, acesta fiind indicatorul de referință pentru o „vizualizare”. Două luni mai târziu, rețeaua socială a lansat un nou blog pe site-ul său de Internet, botezat Metrics FYI, pentru a-i informa pe internauți asupra noutăților și a-și corecta datele.