Facebook a „umflat” cifrele privind impactul mesajelor publicitare

Data publicării:
Popular Smart Phone Apps Of 2016
Foto: Guliver/Getty Images

Rețeaua socială Facebook a supraevaluat, cu câteva zeci de milioane, numărul de internauți care pot vedea mesajele publicitare pe platforma sa, susțin analiștii de la Pivotal Research Group, informează Reuters, citat de Agerpres.

Popular Smart Phone Apps Of 2016
Foto: Guliver / GettyImages

Serviciul Ads Manager de la Facebook revendică o audiență potențială de 41 de milioane de internauți cu vârsta între 18 și 24 de ani și 60 de milioane de internauți cu vârsta între 25 și 34 de ani din SUA, în condițiile în care datele oficiale ale recensământului de anul trecut arată că în SUA erau 31 de milioane de persoane cu vârsta între 18 și 24 de ani și 45 de milioane de persoane cu vârsta între 25 și 34 de ani, subliniază analiștii.

„Chiar dacă problemele cu măsurătoarea ale celor de la Facebook nu îi vor descuraja pe cei care vor să cheltuiască bani pentru a-și face publicitate pe Facebook, ele vor ajuta media, precum televiziunea, să își justifice bugetele și ar putea limita creșterea Facebook în vânzarea de publicitate, dar și la nivelul marjelor”, a declarat analistul Brian Wieser, care își menține recomandarea privind vânzarea acțiunilor Facebook cu o țintă de preț de 140 de dolari la finele acestui an.

La rândul său, Facebook explică faptul că estimările sale sunt destinate „evaluării numărului de persoane care într-o anumită zonă sunt susceptibile să vadă un mesaj publicitar pe care o companie ar putea să îl plaseze și nu sunt concepute pentru a corespunde cu estimările privind datele privind populația sau recensământul”.

Rețeaua socială precizează că estimările sale se bazează pe mai mulți factori, precum comportamentul utilizatorului și locația sa comparativ cu dispozitivele.

În luna septembrie a anului trecut, Facebook i-a avertizat pe investitori că timpul consacrat în medie de un internaut pentru a urmări mesajele publicitare online este umflat în mod artificial, pentru că ține cont doar de mesajele video care sunt urmărite timp de cel puțin trei secunde, acesta fiind indicatorul de referință pentru o „vizualizare”. Două luni mai târziu, rețeaua socială a lansat un nou blog pe site-ul său de Internet, botezat Metrics FYI, pentru a-i informa pe internauți asupra noutăților și a-și corecta datele.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
„La populaţie oprim pur şi simplu atât energia electrică, cât şi gazele”: Cinismul lui Ceauşescu în iarna...
Digi FM
Adriana Bahmuțeanu a reușit să-și vadă copiii, la peste o săptămână de la moartea lui Silviu Prigoană: “Sunt...
Pro FM
Mândria supremă a Antoniei sunt copiii ei: "Cea mai mare realizare a mea". Reacțiile urmăritorilor: "Ce...
Film Now
Kaley Cuoco, schimabare radicală de look. Cum arată azi celebra Penny din „Big Bang Theory”
Adevarul
Concluzia sumbră a fostului comandant suprem al armatei ucrainene, după ce Coreea de Nord s-a implicat în...
Newsweek
ALERTĂ Formula de recalculare a pensiei, analizată de CCR. Cum pot fi anulate creșterile de pensii?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un cadou total neașteptat de Crăciun. Reacția angajaților unui magazin când au găsit un șarpe în brazii...
Film Now
Johnny Depp: Toată lumea a fost împotriva mea. Nu am resentimente sau vreo rezervă de ură
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”