Facebook a luat în calcul să vândă accesul la datele utilizatorilor
Data publicării:
FOTO: Getty Images
În urmă cu mai mulţi ani, șefii Facebook discutau despre posibilitatea taxării companiilor pentru accesul la datele persoanele ale utilizatorilor reţelei sociale.
Propunerea nu a fost pusă în practică / FOTO: Guliver / Getty Images)
Un document intern obţinut de publicaţia americană The Wall Street Journal arată că şefii Facebook au vehiculat intern ideea taxării agenţiilor de publicitate şi a celorlalte companii care doreau să intre în posesia datelor personale ale utilizatorilor.
Informaţia apare într-o serie de email-uri interne din perioada 2012 - 2014, perioadă în care Facebook încerca să crească rapid veniturile după listarea din 2012. O propunere era ca accesul la datele utilizatorilor să le fie blocat pentru companiile care nu cumpără publicitate de cel puţin 250.000 de dolari.
Numele executivului nu este cunoscut, însă este clar că propunerea sa nu a fost pusă în practică. Cei de la Facebook nu au comentat decât că informaţiile obţinute de publicaţia americană sunt scoase din context.
Este foarte posibil ca mail-urile în cauză, alături de alte informaţii interne care să scoată la lumină şi mai multe despre modul în care se iau deciziile în carul Facebook, să devină în curând publice.
Parlamentul britanic a confiscat recent mai multe documente interne ale Facebook pentru a investiga celebrul caz Cambridge Analytica, în urma căruia au fost accesate datele personale ale peste 87 de milioane de utilizatori.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 99 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.