Standardele de frumuseţe promovate pe reţelele de socializare pun presiune pe tinere. Una din trei fete spune că părinții nu înțeleg că trebuie să arate perfect, vedem într-un studiu realizat de o companie de cosmetice. Aproape 80% dintre tinerele care utilizează Facebook şi Instagram folosesc aplicaţii de editare foto, pentru a-şi îmbunătăţi imaginea. Psihologii traduc „perfecţiunea” afişată în online printr-o criză de identitate.
Şi creatorii de conţinut din online spun că e complicat să îşi menţină publicul fără compromisuri.
-Cât la sută din ceea ce ești tu de fapt ești și în online?
Andreea Ciobanu - creator de conţinut online: Cred că undeva la 40%. Când au început să vină comentariile de hate sau poate părerile unora care văd situația altfel din exterior am început să mă depărtez și să integrez câteva secvențe de realitate. Ce ne facem atunci când observăm, ne dăm seama că filtre și editare foto nu există pentru ceea ce se întâmplă în interiorul nostru și ajungem să ne dăm seama că se duce o luptă pe care o ducem noi cu noi, iar lupta asta, din păcate, de cele mai multe ori, nu se termină bine.
Dorinţa de a părea „perfect” este semnalul unor crize de identitate, avertizează psihologii. Astfel de episoade trec odată cu stabilirea priorităţilor. De multe ori, şi cu sprijinul părinţilor.
Keren Rosner, psiholog: Părintele e supărat pentru că vede nefericirea copilului lui, că nu arată într-un anumit fel, că nu are anumite bunuri. În tranzacția către propria lor identitate, ele încearcă să răspundă presiunilor grupului online. Se pierde mult din felul de a fi, din ceea ce e adolescența, pierzându-și chiar și abilitățile. Au impresia că dacă și-ar dezvălui adevărata identitate, ar fi respinși de ceilalți și atunci își făuresc un chip în dorința excesivă de a fi plăcuți de ceilalți. Dorința de a atrage atenția e nevoia de apartenență, frica de a nu fi respins și exclus.
Editor : A.P.