Gangnam Style este cel mai vizionat de pe YouTube. Aproape două miliarde de vizualizări a strâns acest dans şi l-au făcut celebru pe autorul lui.
În România, zeci de tineri, unii dintre ei încă la liceu, ajung să câştige atât de bine din de clipurile postate încât se întreţin singuri şi visează şi ei la celebritate.
„Cel mai vizualizat are 780 și ceva de mii și este un episod de animație”, spune unul dintre tinerii care obțin venituri în acest mod.
„Nu pot să zic venitul că am scris în contract că nu o să zic, dar relativ OK. Bani de buzunar, să îmi iau un corn şi o ciocolată”, spune un altul.
„La vârsta lor pot să câştige mai bine decât ambii părinţi făcând asta”, afirmă Bogdana Butnar, manager Google România.
Celebritatea pe YouTube poate aduce utilizatorilor câştiguri şi de câteva mii de euro lunar, dar pentru asta este nevoie de foarte multă perseverenţă. Cum în fiecare minut se încarcă pe YouTube peste 100 de ore de conţinut video, concurenţa pare însă foarte mare.
Mecanismul este simplu: companiile licitează reclamă pentru clipurile cu multe vizualizări, iar câştigurile sunt împărţite între YouTube şi cel care a postat clipul.
„Cei care postează conţinut pe YouTube primesc majoritatea veniturilor pe care le generează clipul lor şi suma este fixă, nu variază în funcţie de compania care cumpără publicitate”, declară Maciej Sojka, director YouTube în Europa Centrală şi de Est.
„Să zicem că cineva face reţete, probabil că cei interesaţi să îşi vândă produse culinare vor fi interesaţi să îşi facă reclamă prin intermediul acelui filmuleț”, susține Dan Bulucea, manager general Google România.
În plus, cei care devin celebri pe YouTube îşi rotunjesc veniturile şi prin apariţii televizate sau în reclame. Astfel, drumul de la un clip filmat cu telefonul la un platou de filmare poate fi foarte scurt dacă există inspiraţie.