Dacă va avea succes, diversificarea afacerilor ar putea fi lozul câştigător, mai ales că vânzările de iPhone sunt în scădere, iar Samsung îi muşcă tot mai mult din cota de piaţă.
Apple construieşte o platformă pentru livrarea de conţinut online. Asta va da Apple un mai mare control asupra distribuţiei de oferte online şi posibilitatea de a intra şi mai mult în domeniul televiziunii, potrivit Wall Street Journal.
Serviciile Apple ca iCloud, iTunes şi AppStore au un succes tot mai mare, iar piaţa lor se poate extinde foarte mult dacă Apple va veni cu propriul televizor. O dată de lansare nu este cunoscută încă, dar direcţia este certă. Produsele pe care le fabrică gigantul american sunt extrem de dependente de serviciile pe care le vinde pe Internet, aşa că dezvoltarea acestui segment este următorul pas firesc.
Apple a cumpărat deja suficientă bandă largă cât pentru a muta sute de gigabiţi de date pe secundă. Iar în spatele tehnologiei se vor afla specialişti pe care Apple i-a angajat pe bani grei. În septembrie anul trecut a fost adusă în companie Lauren Provo, un executiv de la Comcast, una dintre cele mai mari companii de telecomunicaţii care oferă servicii de televiziune, internet şi telefonie.
Scopul Apple este să bată palma cu marile firme telecom care să ofere viteze mai mari la transferul de conţinut. Asta va da un mai mare control asupra calităţii serviciilor online, mai ales că Apple vrea ca întregul conţinut accesat de clienţi să fie stocat în servere apropiate, care să reducă timpul de încărcare. Este ceea ce au făcut marii distruibutori de conţinut online.
Netflix, care distribuite filme online, a renunţat în 2012 la terţii către care externalizase distribuţia ca să taie din costuri. Aşa că şi-a construit propria reţea de distribuţie, Open Connect. Deocamdată, Apple nu va putea să facă totul de unul singur. Va avea nevoie, cel puţin pentru o vreme, de reţeaua de servere Akamai, pe care le foloseşte în distribuţia conţinutului online.
În timp, însă, Apple ar putea face la fel ca Netflix şi să controleze întregul lanţ de distribuţie ca să scadă costurile şi să ofere tarife mai atractive pentru clienţi.