Animale celebre pe Internet. Sunt urmărite de milioane de oameni și aduc bani frumoși stăpânilor
Unele dintre cele mai simpatice animale din mediul virtual au reuşit să strângă comunităţi impresionante pe reţelele sociale. Sunt urmărite de milioane de oameni pe Instagram, iar stăpânii lor câştigă chiar şi bani de pe urma lor.
Pet influencer | Animale urmărite de milioane de oameni pe Instagram
Alex Negrea, consultant social media: Pozele cu animăluţe sunt exemplul perfect de atac emoţional prin conţinut asupra oamenilor. Exact asta faci!
Teodora Tompea, jurnalist Digi24: Statistic vorbind ştiu ca pisicile sunt la putere acum.
Dana Gonţ, realizator „Bonton”: Sunt 500 de milioane de pisici în lumea asta şi sunt extrem de mulţi posesori de pisici şi în România.
Mihaela Cozmolici, jurnalist Digi24: Este la modă să ai un animăluţ să-l îngrijeşti, să-l tunzi într-un anumit fel, să-l îmbraci.
Florin Grozea, specialist comunicare online: Ce poate fi mai nevinovat decat un câine sau o pisică sau o vulpiţă drăguţă.
Andreea Braşovean, jurnalist Digi24: Oamenii se uită la aceste fotografii, e plăcut să vezi animale, dai like imediat. Ne descreţesc frunţile animalele pe care le vedem pe Instagram.
Florin Grozea, specialist comunicare online: Este şi o regulă în jurnalism. Dacă vrei să atragi atenţia pune o poză cu un copil sau cu un căţeluş şi sigur vei atrage atenţia.
Animale celebre pe Internet
Cel mai popular animal de companie din lume este un pomeranian pe nume Jiff Pom, care este urmărit de peste 9 milioane de oameni pe Instagram și a fost inclus și în Cartea Recordurilor pentru asta. Este atât de îndrăgit încât până și artista Katy Perry l-a vrut alături de ea în videoclipul piesei „Dark Horse”.
Jiff Pom are acum și propriul său canal de Youtube, iar copiii își pot cumpăra chiar și jucării, realizate în ediție limitată, după înfățișarea celebrului cățeluș. Fiecare fotografie postată de stăpânii lui Jiff Pom pe Instagram are cel puțin 100.000 de like-uri și zece de mii de comentarii.
Florin Grozea, specialist comunicare online: S-a descoperit că atunci când vedem un căţeluş sau o pisicuţă, un animăluş drăguţ, în general, un pui de animal, se întâmplă cevă în creierul nostru şi ni se pare foarte dulce şi foarte interesant şi vrem să protejăm acel pui.
Mihaela Cozmolici, jurnalist Digi24: Cred că lumea îi urmăreşte pentru că îţi dau o stare de bine. Nu o să urmăreşti niciodată un animăluţ şi o să-ţi dea o stare proastă sau o să te facă să plângi. E clar că dacă urmăreşti un animăluţ, un pet influencer, o să fii binedispus toată ziua. Vezi o poză amuzantă cu el îmbracat nu știu cum şi cred că de aici succesul lor.
Andreea Braşovean, jurnalist Digi24: Noi avem nevoie să vedem lucruri pozitive atunci când intrăm pe Facebook, pe Instagram. Trecând peste tot ceea ce se întâmplă în jurul nostru, ne place ca atunci cand intrăm pe conturile de socializare, să vedem ceva drăguţ. Mai ales pe Instagram.
Alex Negrea, consultant social media: Activitatea cerebrală în momentul în care dai like pe o poză cu o pisică, de exemplu, este inexistentă. Este aproape un reflex. Este aproape o chestie instinctuală, să dai like la o poză cu o pisică.
Dana Gonţ, realizator „Bonton”: Sunt foarte multe pisici celebre pe internet. Poate că cea mai celebră este Grumpy Cat, pisica morocănoasă. Primul ei filmuleț de pe Youtube are undeva peste 20 de milioane de vizualizări pe Youtube, a jucat în filme, are clip de Crăciun, reclame, manager, cont de Youtube, de Facebook.
Specialist în comunicare online: Oricine poate să facă un cont animalului de companie, dar nu oricine va avea succes
Teodora Tompea, jurnalist Digi24: Am creat la rândul meu un cont. Cred că mai mult din curiozitate ca să văd cum funcţionează această psihologie a unui cont cu o pisică, administrat bineînţeles de un stăpân. Este foarte interesant pentru că am primit propuneri de a cumpăra produse, de a îl fotografia pe motanul meu în diverse ipostaze şi de a face diverse reclame, care funcţionează destul de bine în mediul ăsta online. Nu am făcut asta pentru că nu am timp, dar am zis WOW! Chiar există o industrie a pisicilor pe internet.
Florin Grozea, specialist comunicare online: Oricine poate să-şi facă un cont în care să arate diferite ipostaze ale animalului de companie. Este o chestie interesantă cu apariţia internetului. Oricine poate, dar nu oricine va avea succes. Chiar dacă este vorba de un cont de animăluţ tot va trebui să pui foarte mult conţinut. El să arate bine să fie postat la orele care trebuie, să aibă niste mesaje care să atragă oamenii. Este o muncă şi cred că cei care au conturi de animale de companie de success, din câte am înţeles, au făcut o meserie din asta şi fac bani promovând hăinuţe pentru animale, produse pentru animale. De ce nu? Pentru că până la urmă dacă ai un animal acasă poate vrei să te inspiri, să afli ce mănâncă Grumpy Cat de este așa simpatică în stilul ei Grumpy.
Pisicile și câinii nu sunt, însă, singurele animale care au cucerit internetul. Pumpkin the Raccoon, Diddy Kong, Yeti Kong sau Juniper The Fox sunt alte necuvântătoare care au ajuns celebre pe instagram. Mulți dintre cei care vor să atragă atenția în mediul virtual știu că au șanse mult mai mari să fac asta dacă animalul lor de companie este unul atipic.
Florin Grozea, specialist comunicare online: Sunt animăluţe mai frumoase şi animăluţe mai urâte
Dana Gonţ, realizator „Bonton”: Ele atrag şi, într-adevăr, proprietarii de animale, printre care mă aflu şi eu, tind să trateze aceste animale precum nişte membri ai familiei şi să le fie foarte, foarte dragi.
Și în România există conturi de Instagram dedicate câinilor sau pisicilor
Alex Negrea, consultant social media: Ne fac să le îndrăgim, să le considerăm „cute”, să le folosim în viaţa de zi cu zi.
Dana Gonţ, realizator „Bonton”: Avem un exemplu foarte clar în lumea modei. Karl Lagerfeld, care și-a lăsat averea de 200 de milioane de euro pisicii Chopette. Pisica Chopette, care nu era săracă nici înainte, avea deja o avere de 3 milioane de euro numai din contractele ei de publicitate. Are şi un cont de social media cu sute de mii de followeri. Are bodyguard, are menajeră. Unele lucruri sunt duse la extrem.
Chiar și în România există conturi de Instagram dedicate câinilor sau pisicilor. Marley și Freud sunt două dintre cele mai răsfățate, dar și fotografiate pisici de la noi. Au 17.500 de followers pe rețeaua socială și își surprind zilnic „prietenii virtuali” prin felul lor de a fi.
Teodora Tompea, jurnalist Digi24: Se întâmplă catastrofe, se întâmplă dezastre şi atunci când vezi o postare cu pisici efectiv ţi se luminează ziua.
Mihaela Cozmolici, jurnalist Digi24: Cred că în spatele pozelor este foarte multă muncă şi apreciez. Chiar mă gândesc la câtă muncă este în spatele pozelor, câtă dedicaţie, cred că sunt dresaţi. Este interesant de trecut barierele fotografiilor.
Andreea Braşovean, jurnalist Digi24: Întotdeuna un câine şi o pisică strâng like-uri. Cred că menirea lor este să ne facă să zâmbim.
Teodora Tompea, jurnalist Digi24: Mie asta îmi place foarte mult. Când se viralizează chestii pozitive. Cred că avem foarte mare nevoie de asta.
Teodora Tompea, jurnalist Digi24: Românii chiar cred că sunt iubitori de animale.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News