Acţiunile Facebook au scăzut cu peste 5%, după anunţarea unei investigaţii
Data publicării:
Foto: Shutterstock
Acţiunile Facebook au scăzut cu peste 5% în timpul tranzacţiilor de luni, după anunţarea de către autoritatea pentru protecţia consumatorilor a unei investigaţii referitoare la modul în care compania a permis ca datele a 50 de milioane de utilizatori să ajungă în posesia firmei de consultanţă politică Cambridge Analytica, relatează News.ro.
Foto: Shutterstock
Investigaţia Comisiei Federale pentru Comerţ, care în general confirmă existenţa unei anchete numai în cazurile de interes public major, se adaugă presiunilor parlamentarilor din SUA şi Europa ca directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, să explice cum au fost gestionate datele.
Acţiunile Facebook au coborât pentru scurt timp sub 150 de dolari pe unitate, pentru prima oară din iulie 2017. În ultimele 10 zile, capitalizarea bursieră a Facebook s-a redus cu peste 100 de miliarde de dolari, de la apariţia informaţiilor că firma Cambridge Analytica a folosit datele utilizatorilor Facebook în campania prezidenţială a lui Donald Trump din 2016.
Compania se confruntă şi cu nemulţumirea companiilor care îşi fac publicitate pe Facebook şi a utilizatorilor.
Retailerul american de componente auto Pep Boys şi-a suspendat luni toată publicitatea făcută pe Facebook, alăturându-se companiei de internet Mozilla, care a procedat la fel săptămâna trecută.
Presiunile politice sunt şi ele în creştere.
Comisia juridică din Senatul SUA a anunţat luni că i-a invitat pe directorii generali ai Facebook, Alphabet, compania mamă a Google, şi Twitter să participe la o audiere, pe 10 aprilie, referitoare la confidenţialitatea datelor.
Comisia Europeană a cerut tot luni, Facebook, prin intermediul unei scrisori, să precizeze dacă date ale cetăţenilor UE s-au aflat între cele folosite de firma de Cambridge Analytica.
Mai puţin de jumătate dintre americani au încredere că Facebook respectă legislaţia americană în domeniul confidenţialităţii datelor, potrivit unui sondaj realizat de Reuters/Ipsos, publicat duminică, în timp ce un sondaj publicat de Bild am Sonntag, cel mai vândut ziar din Germania, a arătat că 60% dintre germani se tem că Facebook şi alte reţele de socializare au un impact negativ asupra democraţiei.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.