Industria jocurilor indie este în creştere, iar creaţiile dezvoltatorilor independenţi sunt din ce în ce mai iubite de public. Asta pentru că, spre deosebire de marile titluri, aduc personaje noi şi un gameplay original, care evită stereotipurile. Despre jocuri făcute cu drag şi o industrie în plină dezvoltare, aflaţi mai multe de la ora 11:30, la emisiunea „2.0”.
Liviu Boar - game designer: În general, jocurile astea indie nu sunt compromisuri, sunt chestii pe care oamenii le fac din suflet, câteodată chiar în detrimentul finanțelor pentru că vor ei să le facă. Şi foarte frumos că e și o comunitate foarte strânsă.
Cătălin Butnariu - președinte RGDA: E vorba de jocuri care au fost premiate la competiții internaționale și conferințe și cred că motorul de creștere pentru industrie sau un motor de creștere pentru industrie va veni din zona asta indie în următorii ani.
Jocurile indie evită clişeele, caută să aducă un suflu nou, o viziune creativă a celor care le-au gândit. Sunt, într-un fel, operele de artă ale gaming-ului. Stuck in Attic este un studio format din patru oameni, cu sediul în Târgu Mureş. Lucrează de peste doi ani la un joc numit Gibbous, a Cthulhu Adventure, pe care plănuiesc să îl lanseze anul viitor.
O industrie bazată pe pasiune şi creativitate
Liviu Boar - game designer: Jocul e un adventure game, asta înseamnă că e bazat pe poveste și personajele și povestea sunt foarte importante. Scopul tău e să faci așa cumva încât să întorci pisica la normal. Și totul într-un decor foarte atmosferic și inspirat de România. Îi zicem: A comedy adventure made in Transilvania.
Spre deosebire de marile companii dezvoltatoare de jocuri, care trebuie să plătească salarii și să susțină o afacere, dezvoltatorii indie își permit să se joace cu ceea ce creează.
Liviu Boar - game designer: Vreau să îmi spun eu povestea. Îmi place să și desenez, îmi place să și scriu, să fac muzică și nu cred că aș putea să fac chestia asta într-un studio mare.
Sergiu Crăițoiu - programator: Nu ai putere de decizie.
Nicoleta Iordănescu - game designer: E grozav să te duci undeva și cineva să îți spună că eu știu Black the fall și ești… "Și, l-ai jucat? Da!" Și e cineva pe care l-ai întâlnit într-un alt colț al lumii și cumva a avut acces la ce am creat eu, la un colț din mintea mea.