Japonia poate declanșa ploi de meteoriți. O rachetă cu 7 nanosateliți a fost lansată în această dimineață
Data publicării:
O rachetă japoneză de mici dimensiuni a plasat vineri pe orbită şapte mini-sateliţi, unul dintre aceştia destinat lansării unei ploi artificiale de meteoriţi, similare unui foc de artificii spaţial, informează Agerpres, care citează AFP.
Ilustrație a unei stele neutronice. Shutterstock
Ideea acestui spectacol ceresc inedit aparţine unei mici companii înfiinţate recent la Tokyo, care a pus la punct un dispozitiv generator de meteoriţi artificiali.
Mecanismul, transportat în spaţiu la bordul lansatorului Epsilon-4, este programat să elibereze 400 de bile minuscule, care vor străluci traversând atmosfera, deasupra Hiroshimei, la începutul anului viitor.
Racheta, lansată vineri dimineaţă de la centrul spaţial Uchinoura, are la bord un număr total de şapte nanosateliţi, cu diverse tehnologii „inovatoare'', potrivit Nobuyoshi Fujimoto, purtătorul de cuvânt al Agenţiei spaţiale japoneze (JAXA).
Sateliţii au fost plasaţi pe orbită, un succes deloc neglijabil pentru misiunea Epsilon.
„Am fost foarte emoţionat, nu mai am cuvinte", a declarat pentru agenţia de presă japoneză Jiji preşedinta companiei ALE, Lena Okajima, iniţiatoarea proiectului ploii de meteoriţi artificiali, care urmează să fie repetat de 20 până la 30 de ori.
Satelitul aparţinând companiei ALE, care gravitează pe o orbită la 500 de km deasupra Pământului, va coborî progresiv până la 400 de km în cursul anului viitor. Un alt satelit ar trebui să i se alăture în câteva luni.
ALE spune că poate simula ploi de meteoriţi artificiali oriunde în lume, folosind o tehnologie pe care o cunosc doar ei.
Stelele (de diferite culori) ar trebui să strălucească timp de câteva secunde înainte să ardă în totalitate. Dacă totul merge conform planului, iar cerul este senin, evenimentul din 2020 ar putea fi admirat de milioane de persoane, inclusiv de cei din zone urbane unde există o puternică poluare luminoasă, aşa cum este Tokyo, au mai precizat reprezentanţii companiei.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 99 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.