Compania chineză Huawei îşi apără poziţia câştigată în Europa, cea mai mare piaţă a sa în afara Chinei, cu ajutorul unui nou smartphone, Honor 10, care costă jumătate faţă de telefoanele premium ale Samsung şi Apple, relatează Reuters.
Europa are o importanţă majoră pentru companie pentru că a fost exclusă de pe piaţa americană în baza unor îngrijorări nespecificate legate de securitatea naţională, exprimate de guvernul SUA împotriva Huawei şi ZTE.
Noul Honor 10, lansat în China luna trecută, a fost introdus marţi pe cele mai mari cinci pieţe din Europa Occidentală, cate vor fi urmate de alte 21 de pieţe internaţionale, din Asia până în Africa.
Telefonul, parte a gamei cu preţuri medii Honor, va fi comercializat pentru 400 de lire sterline (449 de euro), potrivit companiei.
Smartphone-urile Huawei au câştigat cotă de piaţă în Europa de la liderul regional Samsung, chiar dacă compania trebuie să se apere de concurenţa în creştere venită din partea unor rivali chinezi precum Xiaomi şi OnePlus şi a brandului relansat Nokia.
„Acum, că Xiaomi vine în regiune, Huawei are un mare ghimpe în coastă”, a spus Peter Richardson, analist la firma de cercetare Counterpoint Research.
Atractivitatea Honor, un sub-brand al portofoliului de smartphone-uri al Huawei destinat segmentului de piaţă format din tineri, este că reuneşte multe dintre funcţiile avansate ale gamei premium de telefoane Huawei, la un preţ mult mai mic.
De exemplu, Honor 10 are cameră cu lentilă dublă, cu funcţii de fotografiere smart bazată pe tehnologia inteligenţei artificiale existentă pe modelele vârf de gamă.
Huawei şi Xiaomi au câştigat cotă de piaţă în Europa de la Samsung pentru smartphone-urile din gama medie, precum şi de la branduri mai mici, cum sunt Alcatel, Sony şi LG, potrivit datelor aferente primului trimestru publicate de firma de cercetare Canalys.
Samsung, care asigură circa o treime din livrările de smartphone-uri în Europa, a înregistrat în primul trimestru un declin al creşterii de 15%. Apple, care are o cotă de piaţă de 22%, a consemnat o încetinire a creşterii de 5%.
Huawei a obţinut o cotă de piaţă de 16,1%, în urma creşterii livrărilor cu 39%, potrivit Canalys. Xiaomi, intrată mai recent pe piaţa europeană, a obţinut 5,3% din piaţă, în timp ce marca Nokia a înregistrat o cotă de piaţă de 3,5%.
Huawei este al treilea mare furnizor de smartphone-uri la nivel mondial, cu o cotă de piaţă de 11% în primul trimestru, arată datele firmei Strategy Analytics. Peste o treime din telefoanele livrate de Huawei sunt sub brand Honor, potrivit Strategy Analytics.
Sursa: News.ro