„Like-urile” primite pe Facebook nu ne fac să ne simțim mai bine
Data actualizării: Data publicării:
„Like-urile” primite la postările publicate pe rețelele de socializare nu îi fac pe oameni să aibă o părere mai bună despre propria persoană și nici să se simtă mai bine dacă sunt triști, potrivit rezultatelor preliminare ale unui studiu efectuat recent, informează Agerpres.
Descoperirile studiului realizat la scară mică au fost prezentate miercuri la conferința anuală a British Psychological Society din Brighton de Martin Graff din cadrul Universității din South Wales.
Pentru această cercetare, 340 de participanți recrutați prin intermediul Twitter și Facebook au completat chestionare individuale. În plus, acestora li s-a solicitat să declare în ce măsură erau sau nu erau de acord cu 25 de afirmații privind impactul aprecierilor din media de socializare, precum „Atenția pe care o primesc din social media mă face să mă simt bine sau „Consider că cineva este popular pe baza numărului de like-uri pe care le primește”.
Analiza a demonstrat că participanții care au declarat că ar face orice pentru a primi mai multe aprecieri (prin rugăminți sau contra cost) erau mai predispuși să aibă un nivel redus al stimei de sine și să fie mai puțin încrezători.
Același lucru a fost observat și în cazul celor care au recunoscut că au șters mesajele publicate orientându-se după numărul de aprecieri primite sau au ales o poză de profil ghidându-se după același considerent.
Rezultatele studiului arată, de asemenea, că „like-urile” primite nu îi fac pe oameni să aibă o părere mai bună despre propria persoană să nici nu îi fac să se simtă mai bine când sunt deprimați, mai arată sursa citată.
„Proliferarea utilizării rețelelor de socializare a condus la îngrijorări legate de efectele acesteia asupra sănătății noastre mentale. Deși acesta este un studiu realizat la scară relativ mică, rezultatele indică faptul că modurile în care interacționăm cu social media poate afecta ceea ce simțim și nu întotdeauna într-un mod pozitiv”, a declarat Graff.