Apple mizează pe inteligenţa artificială şi va accepta în premieră ajutor din afara companiei. Aplicaţiile dezvoltate de Apple, cum ar fi Siri sau iMessage vor găzdui şi funcţii ale unor dezvoltatori externi. Mai exact, Siri va putea să cheme maşini Uber sau să pornească aplicaţia de Skype, dacă i se cere. Şi, în acelaşi timp, gadgeturile Apple vor comunica mai uşor între ele. De exemplu, utilizatorii vor putea trimite SMS-uri de pe un calculator Mac dacă au şi un iPhone. Această integrare a aplicaţiilor şi dispozitivelor este o tendinţă prin care trece întreaga industrie IT. Funcţiile anunţate de Apple nu sunt complet noi. Dar compania face ce a făcut dintotdeauna. Încearcă să cizeleze cât mai mult idei deja existente.
Asistentul vocal Siri va putea fi dotat cu funcţii dezvoltate de alte companii. De exemplu posesorul unui iPhone îi va putea cere lui Siri să comande o maşină Uber sau Lyft. Va putea să comande şi pizza sau alte produse dacă şi alte firme vor adăuga propriile lor funcţii în aplicaţia celor de la Apple.
„Siri este o componentă importantă a experienţei utilizatorilor în iOS. Siri execută peste două miliarde de comenzi săptămânal. În iOS 10 Siri va putea să facă mult mai multe, deoarece deschidem Siri către dezvoltatori”, a anunțat Craig Federighi, vicepreşedinte Apple.
Şi, în acelaşi timp, Siri nu va mai fi o aplicaţie instalată exclusiv pe dispozitivele mobile Apple. Va fi prezentă şi pe calculatoarele Mac. De altfel, Apple vrea ca toate dispozitivele sale să aibă funcţii comune. Mac-urile vor putea fi accesate prin intermediul ceasului Apple, iar iPhone-urile vor putea fi accesate cu ajutorul calculatoarelor Mac. Este o strategie împrumutată de la Microsoft, care încearcă se ceva vreme să transforme Windows într-o platformă comună pentru toate dispozitivele. Iar Cortana, o aplicaţie asemănătoare cu Siri, a fost instalată de la bun început atât pe calculatoarele, cât şi pe telefoanele dotate cu Windows.
Nici deschiderea aplicaţiilor pentru dezvoltatorii din exterior nu este o noutate. Facebook vrea să transforme aplicaţiile sale în spaţii deschise în care diverse companii să adauge ce funcţii vor, astfel încât utilizatorii să găsească tot ce au nevoie într-un singur loc. Iar dispozitivele Amazon sunt vândute din start cu funcţii care le permit utilizatorilor să comande produse şi servicii.
Potrivit unei analize publicate de The Wall Street Journal este o presiune foarte mare pe Apple să lanseze ceva nemaivăzut, însă compania nu a lansat niciodată produse 100% inovatoare. Iar acum Apple încearcă din nou să ia idei deja existente şi să le exploateze cât mai mult potenţialul.
Citiți și: