Apple este dată în judecată pentru că ar fi minţit legat de ecranele noilor iPhone-uri
Data actualizării: Data publicării:
Apple este dat în judecată pentru că ar fi mințit legat de ecranele telfoanelor iPhone XS. FOTO: Shutterstock
Apple este chemată în faţa instanţei într-un proces în care este acuzată că şi-a indus intenţionat în eroare clienţii minţind sau ascunzând anumite detalii despre ecranele noilor modele de iPhone.
Apple este dat în judecată pentru că ar fi mințit legat de ecranele telefoanelor iPhone XS. FOTO: Shutterstock
În centrul procesului este ecranul OLED al modelelor iPhone XS şi iPhone XS Max, mai precis "bretonul", rezoluţia şi dimensiunea efectivă a acestuia, potrivit News.ro.
Apple este acuzată că foloseşte pentru promovarea celor două modele imagini care ascund "bretonul" prin setarea unui wallpaper negru şi că astfel clienţii ar fi păcăliţi să creadă că ecranul s-ar întinde până la rama superioară a dispozitivului.
Avocatul reclamantului Courtney Davis spune Apple că cesta a fost păcălit să creadă că noile iPhone-uri nu au breton deoarece atât Apple cât şi alţi comercianţi folosesc imaginile de produs oficiale, care ascund bretonul.
Pe lista de acuzaţii se mai găseşte faptul că Apple ar fi minţit în legătură cu diagonala reală a ecranului. Acesta nu ar avea 5,8 inch, cât pretinde Apple, ci ar măsura în realitate 5,6865 inch.
În plus, acuzatorul spune că rezoluţia reală a ecranului este 2195 x 1125 pixeli, cu 10% mai mică decât pretinde Apple.
Davis spune că ecranele, care sunt produse de Samsung, folosesc aşa-numiţi pixeli falşi, pentru că sub-pixelii care crează culorile sunt partajaţi între mai mulţi pixeli, ceea ce ar înseamna că rezoluţia reală este mai mică.
În loc să existe trei sub-pixeli la fiecare pixel, în realitate ecranul ar folosi doar doi sub-pixeli în medie pentru crearea culorilor fiecărui pixel din matricea PenTile a ecranului OLED.
Acuzatorul vrea ca procesul să se transforme într-un “class-action” şi să reprezinte toţi utilizatorii care au cumpărat noile iPhone-uri, pentru ca aceştia să fie despăgubiţi de Apple.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 99 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.