Părinții din SUA ai căror copii au achiziționat articole în popularul joc Fortnite fără permisiunea lor, își pot primi banii înapoi începând de miercuri. Dezvoltatorul Fortnite, Epic Games, a fost de acord să plătească rambursări de 245 de milioane de dolari, transmite BBC.
Autoritatea de reglementare din SUA a acuzat dezvoltatorul Fortnite că păcălește jucătorii să facă achiziții neintenționate și să încalce confidențialitatea.
Dezvoltatorul Fortnite, Epic Games, a fost de acord să plătească rambursări de 245 de milioane de dolari în 2022. Iar acum, Comisia Federală pentru Comerț (FTC) a început procesul contactării celor 37 de milioane de oameni pentru a-i alerta cu privire la compensație.
Fortnite este unul dintre cele mai populare jocuri video din lume, cu peste 400 de milioane de jucători. Este un joc video free-to-play, ceea ce înseamnă că, deși nu există un cost inițial, își câștigă banii prin cumpărături făcute în joc.
FTC a spus că Epic Games a păcălit jucătorii cu „interfețe înșelătoare” care ar putea declanșa achiziții în timp ce jocul se încarcă și a acuzat-o că are setări implicite care încălcau confidențialitatea oamenilor.
În total, s-a căzut la pace cu un acord de 520 de milioane de dolari cu Epic Games. Acesta include o amendă de 275 de milioane de dolari pentru modul în care Fortnite colectează date despre utilizatorii săi, inclusiv cei cu vârsta sub 13 ani, fără a informa părinții.
Este cea mai mare amendă aplicată vreodată de FTC pentru încălcarea unei reguli. Restul de bani va fi plătit ca rambursări.
Conform acordului din SUA, rambursările vor fi făcute pentru achizițiile din joc, cum ar fi ținute și cutii de pradă, precum și moneda virtuală V-Bucks a Fortnite.
Cei care au fost contactați de FTC vor avea timp până în ianuarie 2024 să își depună cererea pentru a-și primi banii înapoi.
Măsura include revendicări de la oricine din SUA care crede că a fost taxat în joc pentru articole pe care nu le dorea, între ianuarie 2017 și septembrie 2022. Dar include și persoanele care spun că copilul lor a făcut o achiziție folosind cardul de credit fără știrea lor, deși acest lucru trebuie să fi avut loc între perioada mai limitată din ianuarie 2017 până în noiembrie 2018.
Nu în ultimul rând, despăgubirile pot fi solicitate de către persoanele care pot dovedi că li s-a blocat contul de Fortnite după ce au făcut o plângere la compania unde au carduri de credit, cu privire la debitări necorespunzătoare.
Când înțelegerea a fost anunțată pentru prima dată, Epic Games a spus că a făcut mai multe modificări în joc pentru a rezolva problema achizițiilor neintenționate. Dezvoltatorii au introdus o serie de controale parentale, o limită de cheltuieli pentru jucătorii cu vârsta sub 13 ani și setări de confidențialitate implicite pentru copii.
„Legile nu s-au schimbat, dar aplicarea lor a evoluat și practicile de lungă durată din industrie nu mai sunt suficiente”, a transmis Epic Games la acea vreme. „Am acceptat acest acord pentru că ne dorim ca Epic să fie în fruntea protecției consumatorilor și să ofere cea mai bună experiență jucătorilor noștri.”
Compania a clarificat de atunci că FTC se ocupă de distribuirea compensațiilor, iar jucătorii în cauză trebuie să contacteze autoritatea de reglementare direct prin intermediul site-ului său.
Editor : M.I.