Oameni dispuși să moară ca să ajungă pe Marte

Data actualizării: Data publicării:
planeta Marte, furaciune

Ești pregătit să mori? Pentru că dacă răspunsul este afirmativ, ești un candidat pentru a merge pe Marte”, a spus Elon Musk, marți, când a anunțat planul său pentru a coloniza Planeta Marte în următorii opt ani. The Guardian a realizat un sondaj printre cititorii cotidianului pentru a vedea cine sunt oamenii care ar fi dispuși să își sacrifice viața pentru a ajunge pe Marte.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Cei care au răspuns chestionarului The Guardian au adus ca argument faptul că și dacă ar muri în drumul spre Marte, oamenii de știință tot vor trage niște învățături și umanitatea va progresa.

De asemenea, aceștia s-au arătat încântați să facă parte dintr-un proiect care vă rămâne în analele istoriei pentru totdeauna, care va inspira tânăra generație și care va pune bazele explorării spațiale. 

Redăm o parte dintre răspunsuri:

Jared Kellog, 28 de ani, fotograf din New Mexico: „La un moment dat tot vom muri, așa că de ce să nu aspirăm spre ceva ce umanitatea nu va uita niciodată? De ce să ne limităm la ceea ce cunoaștem pe Pământ când am putea să depășim ultima frontieră în cercetarea universului? Mersul pe Marte nu este scopul final aici ci să găsești răspunsuri privind de ce și cum funcționează viața. Vom descoperi viață pe Marte? Vom descoperi ruinele unei specii apuse? Întrebările sunt nenumărate și doar călătoria spațială ne poate da răspunsul. Ca fotograf mi-ar plăcea să fiu primul om care să surprindă peisajele de pe Marte și să le trimit înapoi pe Pământ pentru ca tinerii exploratori ca mine să fie inspirați de frumusețea necunoscutului”.

Mark Vandersluis, 59 de ani , IT-st din Marea Britanie: „Când am fost copil am citit o carte SF în care chinezii au plecat într-o misiunea sinucigașă pe lună pentru prestigiu. Am devenit obsedat de ideea explorării spațiale. Când aveam 12 ani am văzut aselenizarea și am citit că în 10 sau 20 de ani vor începe expedițiile pe Marte. Am fost inspirat de ideea că umanitatea va părăsi Pământul pentru alte planete. Pe când eram student, acum 40 de ani, a devenit evident faptul că costurile unei misiuni pe Marte ar fi astronomice.

Am știut de atunci că dacă aș avea vreodată oportunitatea aș porni într-o misiune doar dus pe Planeta Roșie, indiferent de ce mi s-ar întâmpla. Astăzi, se pare că posibilitatea unei călătorii pe Marte este mai aproape de cât credeam, chiar în timpul vieții mele. Este un pas pe care umanitatea trebuie să îl facă indiferent de riscurile individuale. Dacă mor pe drum, vor fi trase niște învățături și umanitatea va progresa. Dacă aș trăi suficient de mult cât să văd planeta Marte, ar fi cea mai extraordinară reușită din viața mea. Cum să refuzi așa ceva?”.

Dan Horner, 32 de ani, din New Jersey:„Nu cred că civilizația poate progresa fără riscuri și fără sacrificii. Dacă moartea mea ar i-ar ajuta pe cercetători să prevină alte morți în spațiu, atunci s-a meritat. Recunosc, nu ar fi plăcut să mori sufocat în spațiu, dar este o moarte mai romantică decât cea care, statistic, mă așteaptă aici: cancer, boli de inimă sau accident de mașină.”

Nathaniel Tallent, 27 de ani, profesor în Illinois: „Vreau să îmi inspir elevii să gândească în fiecare zi mai mult decât o persoană obișnuită, să își imagineze lucruri pe care nu și le-a mai imaginat nimeni anterior și să meargă acolo unde umanitatea nu a ajuns încă. Copiii din ziua de azi au lumea la picioare și nu au idee cât de fascinant și complex este viitorul care îi așteaptă. Încercarea oamenilor de a ajunge pe o altă planetă și chiar de a face o colonie acolo este ca atunci când Cristopher Columbus a pornit în căutarea lumii noi.

Am aplicat să merg pe Marte cu programul Mars One la NASA care a fost lansat în urmă cu câțiva ani. Mersul pe Marte este unul dintre cele mai importante evenimente din istoria umanității. Este următorul pas pentru civilizația umană. Acest obiectiv este mai mare decât un protest sau strădaniile unei țări de a fi mai bună decât alta, aici vorbim despre rasa umană și umanitatea ca întreg care depăsește barierele Pământului către un alt nivel de existență.”

Matthew Hawkins, 19 ani, student în Indiana: „Marte este cea mai bună șansă pentru viitorul umanității. Nu numai că va fi o a doua casă pentru noi după terraformare, dar va fi și o resursă naturală pentru noi. Va crea locuri de muncă, va inpira copii și ar putea duce la o Renaștere culturală. Modul în care oamenii se raportează la viață se va schimba cu fiecare corp celest pe care îl colonizăm. Vom crea posibilități pe care nici măcar copiii noștri nu și le pot imagina. Vreau să fac parte din asta. Vreau să ajut umanitatea. De-asta vreau să merg pe Marte. Vreau să fiu ca unii dintre marii exploratori ai secoului XVI și să descopăr lucruri la care strămoșii noștri doar visau.”

Obstacolele în calea colonizării Planetei Roșii

Elon Musk, directorul SpaceX și Tesla, a prezentat, marți, planul său pentru colonizarea planetei Marte. El vrea să trimită primii oameni pe Planeta Roșie în doar opt ani și vrea ca prețul unui bilet să fie accesibil cât mai multor persoane. Pentru acest plan, afaceristul a dezvăluit că lucrează la o nouă rachetă capabilă nu doar să ducă oameni pe Marte într-un timp record ci să se și întoarcă.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

La prezentarea planului său, Elon Musk nu a dat prea multe detalii despre cum vor trăi oamenii pe Marte. De altfel, afaceristul a declarat că are îndoieli că cei care se îmbarcă la această expediție vor ajunge vii pe Planeta Roșie. 

Coloniștii care vor ajunge pe Marte vor avea nevoie de un sistem prin care să creeze oxigen fără de care oamenii nu pot trăi, o modalitate de a curăța și recicla apa, și un mijloc de a se hrăni, scrie The Verge.

Majoritatea experților sunt de acord că primii coloniști vor trebui să găsească o modalitate în care să cultive terenul Planetei pentru a se hrăni.

„Pentru succesul acestei călătorii ai nevoie de mâncare, apă și are și oamenii de știință sunt de acord că este foarte greu să faci provizii pentru o misiune atât de lungă și că singura metodă este să „produci” aceste elemente pe Marte. Poate pentru primii ani poți să aduci mâncarea cu tine, dar la un moment dat tot trebuie să îți cultivi mâncarea”, a explicat Chris McKay, cercetător la NASA.

Nimeni nu a încercat vreodată să facă aceste lucruri pe Marte și sunt o serie de obstacole care împiedică furnizarea coloniștilor cu mâncare. Spre exemplu, solul planetei conține anumită săruri care sunt toxice pentru oameni. În consecință, pentru a cultiva terenul trebuie fie adus Pământ de pe Marte, fie trebuie găsită o modalitate prin care solul să fie curățat.

De asemenea, nivelul de radiații de pe Marte este mai mare decât pe Pământ, mediul este mai rece, și gravitația este mai mică decât cea de pe Terra. Toate aceste elemente ar putea distruge corpul uman, dacă nu se găsește o modalitate de a le depăși. Oamenii de știință cred că soluția acestor probleme ar putea să nu vină de la SpaceX.

SpaceX este o companie de transport. Cred că mai degrabă de la ei vom auzi discuții despre mijlocul de transport până acolo și cum va funcționa. Pentru restul tehnologiei necesare pentru a ține oamenii în viață, presupun că vor face parteneriate cu alte companii”, a explicat Bobby Braun, profesor de tehnologie spațială la Institutul de Tehnologie din Georgia.

Menținerea oamenilor în viață odată ce ajung pe Marte este doar una dintre problemele acestui plan. În primul rând, se pune problema finanțării acestei misiuni. Elon Musk a declarat că singurul motiv pentru care el strânge bani este ca să finanțeze zborul interplanetar. De asemenea, primii coloniști vor plăti un bilet de 200.000 de dolari, potrivit directorului SpaceX, pentru a ajunge pe Marte.

Elon Musk a estimat că SpaceX va trebui să acorde 10 miliarde de dolari doar pentru a dezvolta mijlocul de transport până acolo.

De asemenea, racheta reprezintă o altă problemă. Elon Musk nu vrea ca misiunea să fie doar dus, așa cum este cea a NASA, ci vrea ca racheta odată ce a ajuns pe Marte să se și întoarcă pe Pământ cu sau fără oameni.

Sistemul de transport va consta într-o rachetă ce va fi alimentată cu metan şi oxigen pe orbita Terrei şi, apoi, pe Marte, după coborârea pe scoarţa marţiană, relatează News.ro.

Săptămâna trecută, Elon Musk a anunţat că SpaceX a efectuat primele teste ale motoarelor sale Raptor, care vor alimenta viitoarele rachete marţiene.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Combinaţia dintre lansator şi capsula spaţială se va numi Interplanetary Transportation System (ITS). Cele două componente vor avea împreună o lungime de 122 de metri, fiind mai înalte decât rachetele Saturn V folosite în fostul program Apollo.

Viitorul lansator SpaceX va avea 42 de motoare Raptor. Dispuse în cercuri concentrice, viitoarea rachetă va avea un cerc exterior de 24 de motoare, un cerc interior cu 14 motoare şi un inel central cu 7 motoare Raptor.

Versiunile viitoare ale ITS ar putea fi chiar şi mai mari, pentru a putea să transporte în spaţiu capsule în care vor putea să călătorească până la 200 de pasageri.

Viitoarele capsule SpaceX vor avea la rândul lor 9 motoare Raptor, vor transporta o încărcătură de 450 de tone - persoane, carburant, echipamente şi provizii - şi vor avea la bord un „compartiment pentru ocupanţi”, adică pentru viitorii colonişti marţieni. 

Primii coloniști vor putea să se plimbe printr-o „sufragerie comună” pe durata călătoriei de 80 de zile spre Marte, în care vor putea să vizioneze filme, să citească cărţi şi să participe la diverse jocuri în condiţii de absenţă a gravitaţiei.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Liviu Dragnea, “trădarea” supremă față de PSD: “Presă plătită îl apără pe Ciolacu în cazul Nordis!”
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Elena Lasconi, fotografii cu fiica ei, înainte de alegeri. „Avem multe de învățat de la copiii noștri”
Newsweek
HAOS la Poșta Română: Peste 2.000.000 de pensii, în pericol să nu fie livrate. Guvernul intervine
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Tor-M2
Rusia a trimis sisteme antiaeriene Tor-M2 în Belarus. „Un exemplu clar al cooperării noastre fructuoase”
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...