Apple a eliminat WhatsApp și Threads din magazinul său de aplicații din China, în urma unui ordin din partea organului de supraveghere a internetului din țară, care a invocat preocupări de securitate națională.
„Suntem obligați să respectăm legile din țările în care operăm, chiar și atunci când nu suntem de acord”, a declarat vineri un purtător de cuvânt al Apple pentru CNN.
„Administrația Cyberspace din China a ordonat eliminarea acestor aplicații pe baza preocupărilor lor de securitate națională. Aceste aplicații rămân disponibile pentru descărcare în toate celelalte magazine de aplicații unde apar”, a mai spus acesta.
Aplicațiile, ambele deținute de Meta (META), erau deja blocate în China și nu erau utilizate pe scară largă. Acestea ar putea fi accesate în țară numai prin utilizarea rețelelor private virtuale (VPN) care pot cripta traficul de internet și pot ascunde identitatea online a utilizatorului.
Înlăturarea aplicațiilor de către reprezintă o „o distanțare suplimentară între universurile tehnologice deja separate” din țară și nu numai, a declarat Duncan Clark, președintele BDA China, consilier pentru investiții din Beijing.
„Va cauza neplăceri consumatorilor și întreprinderilor (din China) care au familia, prietenii sau clienții în străinătate. Chiar dacă folosesc VPN-uri pentru a-și accesa aplicațiile WhatsApp existente, acestea în timp vor deveni învechite și vor necesita actualizare”, a spus el.
Alte aplicații populare de social media occidentale, inclusiv X (fostul Twitter), Facebook, Instagram și Messenger, sunt încă disponibile în magazinul de aplicații Apple din China, potrivit CNN.
Anunțul gigantului tehnologic vine pe fondul scăderii vânzărilor de iPhone în a doua economie din lume. Vânzările sale de smartphone-uri au scăzut cu 10% în primul trimestru al acestui an, potrivit companiei de cercetare de piață IDC.
Compania și-a pierdut avânt în China, deoarece naționalismul, o economie agitată și concurența crescută au afectat Apple în ultimele câteva luni.
Reînvierea Huawei și a altor mărci chineze, inclusiv Xiaomi și OPPO/OnePlus, va continua probabil, potrivit IDC. Consumatorii chinezi care erau atrași de Apple se îndreaptă acum către mărcile chinezești.
Pe lângă faptul că este un centru cheie de producție, China rămâne o piață importantă pentru Apple, deoarece este cea mai mare piață în spatele Statelor Unite. Compania continuă să ofere reduceri în țară pentru a ajuta la creșterea vânzărilor.
CEO-ul său, Tim Cook, a vizitat Shanghai chiar luna trecută pentru a deschide al doilea cel mai mare magazin Apple din lume.
Editor : M.I.