Un nou model de business în industria auto

Data publicării:
masina de lux

Închirierea unei mașini ar putea deveni la fel de simplă precum închirierea unui film pe Netflix. Ultimele servicii lansate de producătorii auto denotă un interes tot mai mare față de industria închirierilor de mașini, care valorează deja peste 50 miliarde de dolari.

 

General Motors, BMW sau Daimler sunt doar câteva dintre companiile care și-au propus să intre pe o piață dominată de serviciile celor de la Uber sau Lyft. În aceste condiții, comerțul auto tradițional și chiar serviciile de taximetrie vor pierde din ce în ce mai mult teren în fața noilor trenduri care redesenează mobilitatea.

Cadillac a lansat în New York un program-pilot care redefineşte sistemul de utilizare şi conceptul de proprietate a unei maşini. În schimbul a 1.500 de dolari pe lună, clienții au acces la 10 modele din flota Cadillac. Spre exemplu, pot folosi o mașină mai mică și cu un consum redus în oraș, iar pentru călătoriile din weekend poate fi luat un SUV cu şapte locuri.

Spre deosebire de serviciile obișnuite de închirieri auto, clienții vor păstra mașina în garajul propriu. Prețul este mai piperat decât al unui leasing, însă clientul beneficiază de mai multe facilități și în plus plătește doar pentru cât timp folosește mașina, față de angajamentul pe termen lung impus de ratele lunare.

Pentru o sumă ce variază între 1.100-1.500 dolari, General Motors le oferă clienților un SUV sau un Chevrolet Volt pentru o perioadă de 28 de zile. Planul GM este introducerea la închiriere a mai multor mașini hibride, electrice și în viitor, autonome. În preț este inclus combustibil în valoare de 100 de dolari, accesul la serviciul de asistență pentru situații de urgență OnStar, dar și un loc de parcare dedicat.

E un model de business care atrage şi constructorii europeni. BMW și Mercedes vor să-și combine serviciile de închiriere de mașini, pentru a-și dezvolta operațiunile din SUA.

Constructorii auto devin alternativă la Uber sau Lyft, atraşi de potențialul uriaș care ar putea face ca în viitor tot mai multe persoane să prefere să închirieze o mașină decât să o cumpere, fie și prin leasing.

Nu în ultimul rând, producătorii sunt într-o permanentă bătălie pentru marja mai mare. Iar închirierea ar putea fi mai profitabilă decât vânzarea mașinilor.

Ford, altă companie interesată de aceste noi tendințe, estimează chiar o diminuare a costului călătoriei pentru clienți.

În prezent, în SUA, o cursă cu taxiul costă circa 4 dolari pe kilometru, 1,5 dolari prin Uber şi aproape un dolar cu mașina proprie. Costul ar urma să fie redus la 60 de cenţi pe kilometru, prin intermediul serviciilor oferite de producătorii auto.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cuplul Ceaușescu, doi bătrânei la „Ia-mă, nene” și pachetul misterios plasat în portbagajul mașinii luate...
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Îmbrăcată într-o fustă cât o palmă, Ștefania i-a stârnit la comentarii pe fanii ei: "Ce vă dezbrăcați, frate...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...