Bancherii de la Morgan Stanley estimează că vânzarile anuale vor creşte cu o sută de miliarde de dolari şi motivul e simplu - şoferii vor putea bea înainte să se urce la volan. Vor putea bea şi în timp ce sunt la volan. Estimarea e că odată ce maşinile se vor conduce singure, şoferii, deveniţi pasageri, vor consuma în medie o băutură alcoolică în plus pe săptămână şi chiar mai mult de atât dacă stau în zone puternic urbanizate.
Producătorii au motive duble de bucurie. Şansele sunt să vândă nu doar mai mult, ci şi mai scump, fiindcă se vede deja o reorientare către băuturile premium.
Calculele pe care Morgan Stanley le-a făcut pentru ei arată cam aşa - în total, şoferii şi pasagerii petrec 600 de miliarde de ore în maşină şi doar 380 de miliarde de ore bând alcool. Dacă producătorii visează să facă suma dintre ele într-o zi, în domeniul sănătăţii dilema e alta: ieșim pe plus sau pe minus dacă scad șansele de accidente rutiere, dar crește abuzul de alcool?