Anul trecut a avut loc o răsturnare a preferinţelor pe piaţa auto din Europa. Pentru prima oară vânzările de SUV-uri le-au depăşit pe cele de maşini compacte şi subcompacte. Piaţa a fost influenţată atât de carburanţii iefini cât şi de noile gusturi ale şoferilor, care vor un automobil pe care îl pot lua şi pe drumurile de ţară. Iar companiile auto au reuşit să găsească un echilibru între maşinile de oraş şi cele de teren.
„Este o afacere foarte profitabilă, deoarece producătorii pot să îşi bazeze modelele crossover şi SUV pe platformele şi sistemele de propulsie ale maşinilor convenţioanle şi să folosească aceeași tehnologie astfel încât să obţii două modele la preţul unuia”, spune Tim Urquhart, analist IHS.
Iar salonul auto de la Geneva abundă de SUV-uri şi maşini crossover, cum ar fi Audi Q2, Seat Ateca, Toyota C-HR şi noul BMW X4. Iar noile tehnologii şi platformele comune folosite la construirea acestor maşini aduc şi un consum mai mic.
„Aceasta este direcţia în care merge comportamentul de consum, aceasta este direcţia în care merge piaţa, iar companiile sunt capabile să integreze propulsii foarte eficiente în aceste maşini. Şi doar pentru că sunt numitre crossover sau SUV, asta nu înseamnă că sunt şi mari consumatoare de benzină”, mai spune Tim Urquhart.
Eficienţa îi ajută pe consumatorii europeni să îşi îndeplinească mai uşor dorinţa de a avea o maşină mai mare în care să îşi poată transporta lejer întreaga familie. Consumatorii din Europa încep să semene acum mai mult cu cei de peste ocean, unde maşinile voluminoase au fost mereu la modă. Ceea ce ar putea însemna că străzile din marile oraşe ale continentului vor fi mult mai aglomerate în următorii ani.