Studiul arată că din 31 de noi modele de automobile de dimensiuni medii analizate, între care Mercedes-Benz şi BMW, doar unul are faruri de calitate, Prius V al mărcii Toyota.
Farurile existente pe o treime dintre modelele analizate sunt considerate de calitate „slabă” („poor”), aflându-se pe ultimul nivel pe o scală de patru nivele. Între acestea se află două modele Mercedes-Benz.
Farurile cu lămpi cu halogen ale automobilelor BMW Seria 3 au obţinut cel mai slab scor pentru toate sistemele de iluminat.
Studiul, primul de acest tip efectuat de institut, a constatat că producătorii auto care se grăbesc să folosească noi tehnologii, precum lămpile cu diode emiţătoare de lumină sau sisteme care se rotesc în funcţie de direcţia roţilor, nu se asigură că farurile vor ilumina drumul.
În cazul BMW, şoferul ar putea să nu aibă timp suficient să reacţioneze pentru a evita o coliziune, la viteze mai mari de 35 de mile pe oră (56 kilometri pe oră).
„Dacă ai probleme să vezi dincolo de volan, în timpul nopţii, s-ar putea ca de vină să fie farurile şi nu ochii”, a spus David Zuby, vicepreşedinte executiv şi director pentru cercetări la institutul din Arlington, Virginia.
Standardele guvernamentale pentru faruri permit o variaţie prea mare a luminii, la măsurarea siguranţei circulaţiei rutiere.
Institutul a conceput un nou set de teste pentru circulaţia în timpul nopţii, în baza analizei coliziunilor produse în condiţii reale de trafic.
Automobilele au fost evaluate în funcţie de lumina proiectată de faruri atunci când rulează în linie dreaptă, în curbe moderate şi în curbe accentuate.
Farurile automobilelor BMW Seria 3 au iluminat numai 130 de picioare (39 metri) pe o porţiune dreaptă de drum, iar faza lungă nu a atins 400 de picioare (120 metri).
În cazul Toyota Prius V, faza scurtă a farurilor a luminat aproape 400 de picioare (120 metri), iar faza lungă peste 500 de picioare (150 metri).
Noile tehnologii nu înseamnă în mod obligatoriu rezultate mai bune.
Honda Accord a obţinut un rating „acceptabil”, cu farurile cu halogen. Sistemul opţional LED nu a dat rezultate la fel de bune.
Sistemele adaptabile la curbe oferit de modelele Cadillac, al General Motors, Kia Motors şi Mercedes-Benz nu le-au scăpat de ratingul „poor”.
Reprezentanţii Mercedes-Benz s-au declarat surprinşi de ratingurile acordate de institut şi au spus că analizează rezultatele, a declarat un purtător de cuvânt al companiei, Rob Moran.
Un purtător de cuvânt al BMW nu a fost disponibil pentru comentarii.