Sâmbătă s-a deschis Salonul Auto de la Shanghai, în care constructorii mondiali de automobile îşi pun mari speranţe. De anul trecut, China a devenit cea mai mare piaţă de automobile din lume: în 2012 au fost înmatriculate 19 milioane de maşini noi. Marea miză a Salonului Auto din 2013 o reprezintă cumpărătorii din oraşele în care piaţa este încă subdezvoltată.
Pe piaţa cu cel mai rapid ritm de creştere din lume, chinezii bogaţi sunt văzuţi de producătorii mărcilor de vârf ca o mană cerească. Anul trecut, în China s-au vândut peste 1,25 milioane de maşini premium. Un motiv: specialiştii consideră că maşinile ieftine nu sunt sigure. „Cu cât plăteşti mai mult, eşti mai sigur - cu airbaguri şi cu toate celelalte -, iar materialul este mai bun”, crede un restaurator.
Piaţa chineză este marea miză de ieşire din criză şi de dezvoltare pentru constructorii auto din toată lumea, pentru că potenţialul ei de creştere este enorm. Numărul de automobile la mia de locuitori este de doar 40 de unităţi, aşa încât peste zece ani aici se estimează că se vor putea vinde anual cel puţin 30 de milioane de maşini.
„Dorinţele clientului, ca şi dorinţele Chinei, sunt foarte importante pentru noi”, confirmă Ralf Speth, director executiv al prestigiosului constructor Jaguar Land Rover.
Secretul succesului în China stă în colaborarea cu firmele locale, aşa că marii producători precum Nissan, BMW, Volkswagen sau Jeep s-au orientat spre parteneriate cu chinezii.