Criza economică a provocat falimentul producătorului suedez Saab, dar prăbuşirea din urmă cu doi ani nu a fost echivalentă cu dispariţia mărcii. Firma a fost preluată de un grup de investiţii din China, iar rezultatul s-a văzut la începutul acestei săptămâni.
După o jumătate de an de pregătiri şi verificări, Saab a făcut primele livrări. Mai multe tiruri au transportat spre Stockholm primele 50 de exemplare Saab 9-3 Aero Sedan, care au fost deja comandate şi plătite de clienţi.
Primele 1000 de automobile vor purta emblema unei ediţii limitate, care va scoate în evidenţă revenirea nordicilor pe piaţă. Sub capotă există deocamdată o singură motorizare: propulsorul turbo pe benzină de doi litri şi 220 de cai putere.
Cu o producţie care a pornit iniţial de la şase maşini pe zi, cei de la Saab au redeschis o reţea de 20 de dealeri în Suedia, iar în viitorul apropiat vor produce o versiune electrică a modelului 9-3, singurul care se fabrică în acest moment.